Friday, January 3, 2020

Am fost contemporan cu Edith PIAFF

Pe oriunde am fost si am gasit la preturi convenabile, am cumparat discuri, casete sau CD-uri cu muzica interpretata de Edith PIAFF. Mie mi-a placut acesta cantareata, caci tot ce a cantat ea mi s-a potrivit mie. Cantecul in care ea spune ca nu regreta nimic, mi se potriveste 100% mie, caci eu sunt tipul care nu am regrete caci tot ce mi-am propus am realizat.
Imi amintesc ca Edith PIAFF a murit pe 10 octombrie 1963, Jean COCTEAU a murit pe 11 octombrie 1963 si John F. KENNEDY a murit pe 22 noiembrie 1963, ceea ce mi s-a parut ca fiind pierderi extraordinari de mari pentru omenire pe un interval foarte scurt de timp.
Edith PIAFF era o farama de femeie si intotdeauna m-am intrebat de unde are atata putere de a canta si de a se face auzita, caci Edith PIAFF nu canta cu microfonul in gat asa cum fac falsele cantarete de la noi sau si mai rau, doar mimeaza ca in spatele scenei se invarteste CD-ul. La sala Olympia trebuia sa ai plamani, sa fii magnet sa atragi publicul, caci biletul era scump, sala era foarte mare si o a doua sansa daca o ratai pe prima, nu mai exista. Edith PIAFF a dominat sansoneta franceza di toate timpurile, desi cantau pe atunci si alti mari interpreti. Distanta dintre ea si ceilalti este comparabila cu distanta dintre Maria TANASE si celelalte voci din muzica populara romaneasca. Exemplul este numai sa vedem ce a insemnat Edith PIAFF pentru sansoneta franceza.


(04 ianuarie 2020)

No comments:

Post a Comment