Thursday, September 1, 2016

Transparența totală în competițiile de culturism

O competiție de culturism, indiferent de nivelul la care se situează trebuie să se caracterizeze printr-un nivel de transparență maxim, definit prin:
  • stabilirea datei, zilei, lunii, anului, orei la care se produce;
  • precizarea locului, a locației și a modului de acces;
  • indicarea locului unde este dat regulamentul de participare și de desfășurare;
  • indicarea sponsorilor, a premiilor și a fondurilor de premiere;
  • definirea etapelor de derulare;
  • publicarea listei participanților;
  • publicarea listei cu arbitrii;
  • elaborarea ghidului pentru concurenți;
  • elaborarea ghidului pentru arbitrii;
  • stabilirea modalităților în care se face evaluarea concurenților;
  • publicarea rezultatelor detaliate a procesului de evaluare;
  • stabilirea celor care sunt declarați câștigători;
  • accesul liber la totalitatea informațiilor privind derularea competiției.
Transparența are rolul de a se obține o derulare corectă, fără sincope a concursurilor și derularea unui proces de evaluare care să scoată în evidență performanța reală, unanim acceptată a sportivilor, adică o ierarhizare a acestora astfel încât elementele arbitrare să fie excluse.
Dacă sunt analizate unele competiții, cu greutate se ajunge la informațiile de bază. Limitările de transparență fac să apară tot felul de întrebări. Dacă este analizat rezultatul concursului Mr. Olympia se va vedea că procesul de evaluare pe puncte este cu nivel de transparență foarte ridicat și fiecare arbitru are acolo modul în care a evaluat. Se obține o imagine și asupra calității muncii evaluatorilor.
Să analizăm diferite site-uri ale competițiilor și vom vedea limitări ale transparenței sau informații incomplete. Uneori dinamica etapelor o ia înaintea transpunerii in mediul virtual a informațiilor, făcând din transparență doar un deziderat.




(02 septembrie 2016)

No comments:

Post a Comment