Orice grup țintă este format din oameni. Despre aceștia se cunosc:
- numarul total;
- număr de femei;
- nuăr de bărbați;
- tabelul cu număr pe niveluri de calificare;
- nuăr de proprietari;
- număr de chiriași;
- număr de familii cu un copil, cu doi copii...;
- autovehicule în proprietate;
- salarii;
-proprietăți, terenuri.
Toate elementele definesc caracteristicile ngrupului țintă. Pornind de la aceste caracteristici care se preiau din înregistrări statistice, din sondaje, din analize făcute de sociologi, se definește PROFILUL grupului țintă. Se înscriu caracteristici prin care grupul țintă este definit sintetic.
Pornind de la PROFILUL grupului țintă, se desprind cerințele acestuia legate de:
- școli;
- creșe;
- drumuri;
- mijloace de transport în comun;
- parcări;
- magazine;
- locuri de muncă;
- timp liber.
Profilul se definește folosind o serie de cuvinte care concentrează aprecieri privind nivelul de calificare, preocupările, comportamentul, înfățișarea și multe, foarte multe altele. Pornind de la numeroase persoane se construiește un profil care este de fapt o persoană virtuală care are caracteristicile dominante ale persoanelor din viața reală. Acolo sunt trecute și aspirațiile și dorințele și obiectivele și planurile respectivilor, concentrate la maximum.
Având acest profil este căutată persoana care se încadrează cel mai bine cerințelor acelui profil. Trebuie să se meargă pe maximum de precizie. Grupului țintă trebuie să i se ofere ceea ce dorește acesta, nimic altceva.
Voi lua un exemplu.
Studiez un grup țintă format din studenții unei universități.
Vârsta medie; 22,4 ani.
Număr: 10.000 studenți.
Preocupări: muzica rock și Kafka.
Sport practicat; ciclism.
Limbi străine: engleza.
Voce agreată: gravă.
Tip limbaj: civilizat, fără neologisme. tu sau pe nume.
Mers: sprinten.
Apreciază; corectitudinea și munca.
Dacă cineva dorește să primească voturile acestei colectivități, va trebui să încdeplinească foarte multe dintre cerinte. pornid de la profilul definit al grupului țintă, aceștia vor da votul lor celor în care ei se regăsesc. Profesorul care le cere votul trebuie:
- să fie recunoscut prin corectitudine la cursuri dar și la acordarea de note la examene;
- să vorbească engleza de față cu studenții;
- să vorbească pe înțeles;
- să asculte muzică la casca;
- să meargă drept și mai sportiv;
- din când ăn când să vină la facultate pe bicicletă;
- dacă intră în dialog despre Kafka dar și despre alți scriitori din aceași categorie.
Știind grupul țintă, cei care doresc voturi se vor pregăti să ofere exact ceea ce doresc membri grupului țintă, care au votul în mână și ștampila. Orice altă abordare care inclide:
- dispreț;
- lipsa comunicării;
- incompatibilități;
- refuzuri;
- rătăți;
- vicii evidente;
- exces de eleganță;
- întârzâieri.
Toate acestea duc la pierderea de voturi. Lucrurile devin triste în momentul când o persoana cere votul grupului țintă care i-a semnat un cec în alb și prin tot ceea ce afăcut solicitantul de voturi a fost total împotriva dorințelor grupului țină. Adio voturi...
No comments:
Post a Comment