Suntem, iată, în 11 aprilie 2016, cu foarte mult timp înainte de a începe campania electorală la locale. Orașele sunt împânzite de materiale electorale. Forțând nota, pentru a strânge semnături zice-se, au apărut:
- chișcuri;
- afișe cu candidații;
- bannere agățate între stâlpi.
Este una dintre cele mai mari erori. Efectul de saturație își va spune cuvântul. Când cineva mănâncă ciorbă de burtă de prima dată, apreciază. Dacă însă dimineața, la prânz și seara tot ciorbă de burtă are în farfurie, în a douăzeci ți cincea zi, deja devine alergic la așa ceva. Ori, dacă vezi o aceeași moacă atârnând pe un stâlp cu in text banal, devine enervant.
Sondajele, cele aducătoare de mulți bani așa-ziselor institute de sondare, spun lucruri destul de nasoale celor care n-au facut patru pași elementari descriși în orice carte de management politic și anume:
- studierea grupului țintă, aici alegătorii;
- stabilirea profilului de candidat cerut de grupul țintă;
- selectarea unei persoane care are profilul cel mai apropiat de ce vrea grupul țintă;
- propunerea acelei persoane pentru funcția care a fost analizată.
Toate afișele, toate chișcurile, toate materialele sunt pe alb. Câtă monotonie!
Toate sloganurile sunt banale texte în proză. Câtă monotonie!
Toate pozele cu bărbații candidati au multe lucruri comune la tunsoare. Câtă monotonie!
Toate textele îl recomandă nu prin fapte pe candidat.Câtă monotonie!
Toate chișcurile sunt pustii dimineața devreme.Câtă monotonie!
Campania se anunță cu răsturnări date de divizarea dreptei. Câtă monotonie!
Cine fură azi un ou, mâine va fură un bou. Startul e oul, boul este bugetul primăriei. S-a furat startul la campania electorală și e cel mai rău semn al goliciunii în idei pentru toți ce au făcut-o.
(11 aprilie 2016)
No comments:
Post a Comment