Saturday, March 5, 2016

Reparațiile străzilor și misterele de doi bani

Se întreabă lumea pe bună dreptate de ce reparațiile străzilor în Ro sunt de o calitate așa de proastă, iar răspunsul este atât de ușor de dat, încât devine un adevăr cutremurător, până la revoltă.
Fiecare oraș cât de cât mai mărișor are o Întreprindere cu nume pompos destinată reparării străzilor de acolo. Să zicem că respectivul oraș are 1000 de străzi de o calitate slabă. Să mai presupunem că Întreprinderea aceea are capacitatea de a repara anual 400 de străzi. Întreprinderea dă garanție 10 ani la străzile reparate. Rezultă că în 2,5 ani sunt reparate impecabil respectivele străzi. Înseamnă ca 7,5 ani muncitorii din întreprindere NU mai au ce lucra în oraș. Ei trebuie să iasă in afara orașului unde au ce lucra. Numai că ieșirea din localitate înseamnă costuri pentru întreprindere, înseamnă o altă abordare.
De aceea, întreprinderile lucrează prost, fac reparații de calitate execrabila și în acest fel:
- nu ies din oraș;
- repară și repară aceleași străzi de 2 - 5 ori pe an;
- ca să justifice utilajele de astfaltare, reasfaltează anumite străzi si o dată la doi ani;
- fără a fi nevoie sunt executate lucrări minore, neesențiale care sunt plătite gras.
Decât mult și fără rost, mai bine puțin și prost.
Se potrivește de minune.

(6 martie 2016)

No comments:

Post a Comment