Sunday, March 10, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Nineta POPA

Nineta POPA este o mare voce.
Nineta POPA este o prezență.
Nineta POPA se remarcă de la primele sunete, căci vine cu o voce puternică, cu dicție clară și cu rostirea cuvintelor studiată, ceea ce impresionează din start.
Am văzut-o pe Nineta POPA la un spectacol unde mai erau și alți cântăreți, unii dintre ei cu vechi state de funcții în showbiz, dar ea a făcut diferența prin prospețimea vocii, prin mesajul cântecelor și prin costumul pe care-l purta, pe pânză albă cusut cu fir negru.
Am căzut, m-am ridicat
Mi-a șoptit frunza de fag
Munte, munte brad frumos
Sus în vârful muntelui
Observ că Nineta POPA cântă și cântece care au rime împerecheate abab, cu versuri create undeva, în niciun caz la firul ierbii, ceea ce-mi crează o proastă impresie, căci în mintea mea câtă mi-a mai rămas la 76 de ani ai mei, folclor înseamnă creație populară pe care o culeg cântăreții, în niciun caz cântece făcute în garaje, garsoniere, la șpriț în birt sau în closete. Am apreciat costumele pe care le poartă Nineta POPA și modul în care se prezintă, sobru, fără gesturi în plus.
Eu mergeam către Lucreția CIOBANU când ascultam anumite cântece ale Ninetei POPA, dar ea s-a dus și spre alte zone. Mie îmi plăceau cântecele cu ciobanii, cu muntele, cu asprimea oieritului.

(10 martie 2024)

No comments:

Post a Comment