Dacă sistemul educațional nu va ține seama de apariția:
- Internetului,
- telefonului mobil,
- conținutului digital,
- accesului direct la informație,
- rețelelor de socializare,
- aplicațiilor mobile,
- inteligenței artificiale,
se va ajunge la afirmația conform căreia un sistem dispare datorită propriei lui dezvoltări. Ceea ce vedem că se petrece în școală cu violența, drogurile, abandonul și dezinteresul, sunt manifestări directe ale incapacității sistemului educațional de a asimila noile cuceriri ale științei și a le folosi în scopul propriei dezvoltări.
- Internetului,
- telefonului mobil,
- conținutului digital,
- accesului direct la informație,
- rețelelor de socializare,
- aplicațiilor mobile,
- inteligenței artificiale,
se va ajunge la afirmația conform căreia un sistem dispare datorită propriei lui dezvoltări. Ceea ce vedem că se petrece în școală cu violența, drogurile, abandonul și dezinteresul, sunt manifestări directe ale incapacității sistemului educațional de a asimila noile cuceriri ale științei și a le folosi în scopul propriei dezvoltări.
Atât timp cât profesorul vine la clasă și turuie o lecție pe care și el a învățat-o pe dinafară, uneori fără să înțeleagă ceea ce expune elevilor săi, elevii vor manifesta maximum de dezinteres față de cele spuse de profesor, spusele profesorului neavând nicio tangență cu cele ce prezintă interes pentru elev, căci el este interesat de viitorul lui pe piața muncii, viitor pe care nu i-l asigură în niciun caz rezumatele de la literatură și șabloanele după acre el este învățat să rezolve probleme de algebvră sau să enumere oase la anatomie. Rolul profesorului în noul context s-a schimbat radical, el fiind acela care vine și folosește produse multimedia pentru a-l învăța pe elev geometrie în spațiu sau biologie, ca elevul să fie ancorat în realitatea de zi cu zi și să judece cu capul lui problemele cotidiene.
Statul în bancă este o aberație care trebuie să se termine chiar din anul acesta școlar 2023 - 2024 căci este anacronic, atât timp cât munca este la ora actuală în echipe, unde interdisciplinaritatea este elementul cheie, iar abordarea colaborativă unde comunicarea, cooperarea și coordonarea sunt esențiale. Dacă orele de clasă nu se desfășoară în spiritul dezvoltării ințiativei, iar rolul profesorului este acela de a asigura spiritul colaborativ, totul va fi un eșec anunțat, garantat și lamentabil.
Sunt țări unde s-au făcut unele progrese. este timpul de a ieși din amorțeală căci imnul nostru vrbește despre deșteptare și tot zicem că ne deșteptăm de 33 de ani, dar tot dormim în cizme și nu este bine deloc.
(08 septembrie 2023)
(08 septembrie 2023)
No comments:
Post a Comment