Sunday, September 24, 2023

Politețea ieșenilor

Când am ajuns la Iași am avut o mare surpriză. Toată lumea este politicoasă. La intrarea în bloc lumsea se salută. La lift și în lift, lumea se salută și întreabă pe ce butoane să apese pentru ca fiecare să ajungă la etajul dorit.  Eu find un tip cu părul alb, am avut surpriza să mi se ofere un loc pe scaun în mijlocul de transport în comun, gest care în Bucureși nici nu există sau nici nu se exersează vreodată, deși cei ce stau pe scaunele  autobuzului, rezervate bătrânilor, sunt tineri sau copii alături de părinții lor, lipsiți și ei de educație, așa cum sunt deja obișnuit și nu mă mai mirpă deloc.
Am crezut că salutul, care nu costă bani, este doar un element de conjunctură, dar nu este așa, căci în Iași, pe oriunde am mers, am întâlnit oameni la fel de binevoitori, de politicoși și de calmi, care arată că nivelul de educație în acest mare oraș, este foarte ridicat, ceea ce nu este deloc de mirare, dacă avem în vedere că zona aceasta a dat României oameni de cultură de primă mărime, iar Alexandru Ioan CUZA a fost ales domnitor al Moldovei și după aceea al Țării Românești, el fiind domnitorul României Unite de la 24 ianuarie 1859. Oamenii politicoși sunt oameni cu suflete mari, generoși și măreți.


(24 septembrie 2023)

No comments:

Post a Comment