În mod normal funcția ar trebui să creeze organul. În cazul de față, organul crează funcția. Mă refer la mediul privat care gravitează în jurul educației, mai exact la edituri. Editurile se ocupă de publicarea de manuale. Editurile au încurajat apariția a tot felul de caiete specializate, de culegeri de probleme și a altor materiale destinate elevilor. Profesorii sunt cointeresați de edituri să recomande aceste materiale și părinții care sunt sensibilizați, vin să sprijine în mod artificial așa-zisul proces educațional, care de fapt a transformati ghiozdanul elevului într-un supliciu pe care elevul în trăiește fie târând trolerul zi de zi, fie ducând în spinare un ghiozdan foarte greu.
Este creată certitudinea că școala nu mai este a elevului, ci a profesorilor și a editurilor care fac profit pe spinarea școlii, din moment ce elevul este o anexă și totul se raportează la numărul de profesori și la calificările lor și la necesitatea tipăririi de materiale care să ducă la profituri uriașe pentru edituri și nicidecum spre creșterea performanței elevilor.
Dacă pe vremea mea manualele erau reeditate la intervale destul de mari de timp, acum, se impune editarea de noi manuale, chipurile pentru a menține în actualitate dinamica elementelor din programele analitice care se schimbă mult prea des. Manualele alternative sunt o afacere profitabilă pentru edituri, librării și mai puțin spre deloc la nivelul elevilor, care în loc să fie preocupați de a asimila noțiuni care să le folosească peste ani, sunt obligați să memoreze lucruri care nu le vor fi necesare vreodată, dar pe care manualele le tratează copios, fără a ține seama de capacitatea de înțelegere a conceptelor de către copii.
(04 septembrie 2023)
(04 septembrie 2023)
No comments:
Post a Comment