Tuesday, September 26, 2023

În România toată lumea e deșteaptă!

În România toți se pricep la fotbal, dar nimeni nu joacă fotbal de calitate.
În România toți se pricep la politică, dar tot ce se face în politică este anapoda.
În România toți sunt cei mai pricepuți meseriași, dar nimeni nu face treabă de calitate.
În România elevii iau note foarte mari, dar analfabetismul funcțional e covârșitor.
Îmi place la nebunie să văd tot felul de foști premieri care la vremea când erau în funcție și-au dat dovada mediocrității lor, iar acum când apar la televizor sunt plini de idei de-a dreptul geniale, în cascadă, dar pe care premierii în funcție le tratează cu dispreț, exact așa cum le tartez și eu din moment ce vin de la niște indivizi care nu au trecut proba practicii când erau în funcție.
Se zice că noi românii suntem deștepții deștepților din născare. O fi adevărat. Numai că ar cam trebui ca tot noi, dacă am dat-o-n bară, să avem decența de a face mai mulți pași în spate și de a lăsa pe alții mai deștepți decât noi să-și dovedească eficiența, dacă noi nu am fost în stare să facem lucruri ca lumea când a fost rândul nostru și am avut toate pârghiile la dispoziție. Până nu vom înțelege că atunci când am dovedit că suntem ratangii, trebuie să puăm calea pustietății și să facem loc celor competenți, calea noastră spre progres este blocată și șansa de a evolua este redusă spre zero.

(26 septembrie 2023)

No comments:

Post a Comment