Mi s-a părut interesant că Donald TRUMP comunica cu alegătorii lui prin mesaje scurte pe Twitter, dar când am văzut puterea pe care o au rețelele de socializare, deja m-am convins că toți cei care știu să le folosească eficient, sunt deja o forță, iar cei care cred că mersul din poartă-n poartă, din ușă-n ușă ar fi o soluție de a-și face cunoscut mesajul electoral, deja au pierdut bătălia. Acum rețelele de socializare sunt forța de comunicare modernă, pentru că:
- mesajele se transmit de la 1:n,
- comunicarea este liberă,
- efortul este minim,
- colectivitățile se formează ad-hoc.
- mesajele se transmit de la 1:n,
- comunicarea este liberă,
- efortul este minim,
- colectivitățile se formează ad-hoc.
Rețelele de socializare nu sunt accesibile decât celor care știu să folosească un calculator, un laptop sau un telefon, care au un cont, care sunt parte a unui grup constituit liber, prin consimțământ dat în funcție de profilul celui care cere prietenia.
Rețeaua cea mai folosită de colectivitatea #REZIST este Facebook pentru că are cele mai bune opțiuni de construire a unui cont, de integrare într-un grup de prieteni și se definesc cel mai bine tipologiile de mesaje care se transmit, fie pentru oricine dorește să intre pe un cont, fie numai pentru prietenii celui care are contul. De asemenea, există posibilitatea de a distribui un mesaj primit către prieteni sau către alte grupuri, ceea ce amplifică puterea rețelei de socializare.
Pentru colectivitatea #REZIST a contat întotdeauna:
- fixarea unei date, zi, lună an, oră,
- stabilirea evenimentului,
- definirea obiectivului urmărit.
Multă lume spune că este o treabă ușoară. Dacă așa ar sta lucrurile, în fiecare zi am avea o revoluție, pentru că revoluțiile înseamnă oameni grupați în jurul unei idei, care se mobilizează pentru atingerea unui obiectiv. Nu este deloc simplă definirea obiectivului. Trebuie definit un grup țintă. Trebuie definit obiectivul. Trebuie stabilită data. Trebuie furnizate detalii concrete. Există în managementul politic o serie de reguli ce trebuie respectate. Ceea cxe spune managementul politic vizează partide, vizează comunități foarte omogene, bine structurate, cu ierarhii, unde ordinele se transmit de sus în jos. În cadrul colectivității #REZIST nu este vorba de o structură piramidală. Cineva are o idee. Ideea este transmisă pe rețeaua de socializare și prinde contur prin numărul adepților care o consideră valabilă. Lucrurile devin din ce în ce mai bine conturate și acțiunea capătă adepți care o susțin, adepți care la rândul lor reușesc să convingă alți prieteni pe rețeaua de socializare să se mobilizeze pentru a participa. Se vede de departe că membrii colectivității #REZIST știu să comunice pe rețelele de socializare în general și pe rețeaua de socializare Facebook în special. Numai așa se face că la data și la ora stabilită zona fixată este plină de protestatari, pregătiți cu materialele necesare marcării evenimentului.
Este necesar să se studieze cu mare atenție modul în care se pleacă de la o idee și se ajunge la derularea unui eveniment, astfel încât obiectivul definit să fie atins. Trebuie luate momentele cele mai importante în care colectivitatea #REZIST a fost prezentă și mă refer la demonstrația din Piața Victoriei pentru abrogarea OUG 13, la demonstrația din 10 august 2018, dar și la alte proteste, căci în cazul colectivității #REZIST este vorba de construire a mesajelor din apropae în aproape și de acceptarea acelui management la distanță definit prin mesajele de pe rețelele de socializare.
Să nu uităm că rețeaua Facebook nu a fost monopolizată de colectivitatea #REZIST, că în anul 2019 PSD a avut o echipă extrem de puternică de a gestiona mesajele pe rețelele de socializare și rezultatul la alegerile europarlamentare s-au văzut pentru ei, dar s-a văzut cum bieții de ei, își cărau echipamentele căci lucraseră și fără talent și fără a aplica regulile de management politic și fără eficiență. Nu generarea de mesaje reci, plate, fără substanță, dar în număr groaznic de mare, este soluția, ci trimiterea de mesaje bine țintite este rețeta succesului și membrii colectivității #REZIST dețin secretul comunicării și mobilizării folosind rețelele de socializare. Este o știință a comunicării, pe care unii au înțeles-o, alții nu.
(01 iulie 2023)
(01 iulie 2023)
No comments:
Post a Comment