Lumea se sperie de standardizare, dar un standard reprezintă un set de reguli care asigură ca un produs sau un proces să aibă asigurat acel nivel de calitate care să-l facă să satisfacă exigențele în utilizare, de cei care au plătit un preț pentru a intra în posesia produsului sau pentru a beneficia de serviciul pentru care au plătit niște bani și de la acre au așteptări care se adeveresc a fi realizate.
dacă intrăm acum pe portalurile ministerelor, ale liceelor, ale universităților, ale băncilor din spațiul mioritic vedem că fiecare portal are:
- o structură originală,
- un vocabular particular,
- arborescența lui unică,
- mod original de traversare,
- căutare proprie,
- lipsă arhiva,
- nivel de completitudine limitat,
- fluxuri irepetabile.
Era normal și firesc pentru portalurile care se referă la entități de același fel, ca oamenii să se așeze la o aceeași masă, să discute și să cadă de acord la o structură unică, la un vocabular unic, la dispunere unică a butoanelor, la modalități comune de a accesa articolele, așa fel încât o persoană care merge prin portalurile entităților omogene, să se orienteze rapid, căci de la o entitate la alta nu apar diferențe semnificative, standardizarea fiind prezentă și operrațională. Există mii de posibilități de a personaliza un portal, dar esențială este structura și eficiența cu care cetățenii se orientează în a găsi ceea ce caută printr-un număr cât mai mic de clickuri.
(13 iulie 2023)
(13 iulie 2023)
No comments:
Post a Comment