Sunday, July 16, 2023

Cine se aseamănă, se adună!

Când vine cineva și-și exprimă dorința de a colabora cu mine, întotdeauna mi-am pus niște întrebări precum:
- cine este persoana?
- ce școli a absolvit?
- pe la ce servicii a lucrat?
- este dispus să muncească?
- am posibilitatea să văd documente?
- are disponibilitatea de a se supune unor probe?
- cum îmi dau seama de caracterul său?
Nu-mi trebuie foarte mult să mă conving că stau de vorbă cu un om serios sau că persoana nu îndeplinește un minim de condiții pentru a colabora. Eu niciodată nu am colaborat cu persoane pentru care s-a intervenit cu pile. La mine, o persoană se prezintă singură, nu are nevoie de antemergător. Cel care are nevoie de un antemergător, este o persoană care precis nu îndeplinește acel minim de calități pentru a colabora cu mine și atunci ne pierdem timpul.
Un om serios este acela care:
- nu a schimbat locurile de muncă așa cum schimbă șosetele,
- are ce arăta ca rezultate ale muncii sale anterioare,
- nu se laudă sub nicio formă și lasă faptele să vorbească,
- nu-și denigrează foștii șefi și nici pe foștii colegi,
- dacă este pus să rezolve o problemă trece imediat la a o rezolva,
- este punctual, vorbește puțin și are un creion și o hârtie la el,
- dă dovadă de respect față de cel cu care vorbește,
- respectă înțelegerea făcută și nu-și schimbă punctul de vedere după soare.
Citind un CV îți dai imediat seama dacă ai în față un om serios sau din contră, dacă ai în față un om pe care nu te bazezi sub nicio formă.
Dacă tu ca persoană care vrei să-ți faci o echipă nu ai criterii de alegere, să nu te miri de surprizele care apar și mai ales de ponoasele pe care le vei trage, căci nu există decât un mod de a soluționa o problemă, vorba proverbului, dacă te așezi la troaca porcilor, porcii te mănâncă și pe tine. Uneori atmosfera este atât de poluată încât echipa se formează doar pe bază de pile. De aceea nu merg proiectele, căci nu este loc pentru persoane competente din cauza celor care vin cu pile. Legile sunt deficitare și permit tot felul de artificii, astfel încât omul potrivit la locul potrivit este ceva de domeniul trecutului sau al filmelor științifico-fantastice.


(16 iulie 2023)

No comments:

Post a Comment