Constructorii sunt toți aceia care:
- înființează o facultate ai cărei absolvenți sunt preluați pe piața muncii în așa fel încât folosesc ceea ce au învățat în anii de studenție, ca specialiști autentici, având salarii importante;
- înființează cursuri de master de succes, care se autofinanțează în totalitate și care sunt urmate de absolvenți ce provin și de la alte specializări, cursuri apreciate pe piața forței de muncă;
- elaborează materiale didactice în colective largi de cadre didactice provenind din cât mai multe universități, evidențiind în acest fel universalitatea abordărilor;
- reușesc să definească discipline care ies în adara facultății de care aparține departamentul, ceea ce îmseamnă de fapt recunoașterea importanței noțiunilor specifice pentru ramura care definește universitatea în ansamblul ei;
- înființează reviste de specialitate și asigură cu contribuții proprii apariția ritmică a numerelor, căutând să atragă o masă cât mai largă de specialiști care să vină cu materiale originale;
- asigură un climat de lucru, în care ideile valoroase se dezvoltă și capătă aplicabilitate, lucru care înseamnă noi capitole de curs, noi discipline, noi direcții de cercetare;
- încurajează noul prin atragerea celor valoroși din producție care să vină să urmeze stagii doctorale, să predea module în cadrul unor discipline de la mastere sau de la bacelor;
- dezvoltă colaborări cu alte universități în vederea punerii de acord a planurilor de învățământ, astfel încât să se asigure definirea unor specializări cu recunoaștere națională;
- asigură selecția strict pe criterii valorice a celor care vin să fie asistenți sau să promoveze pe posturi de predare, fără a lua în calcul grade derudenie, relații, ci numai și numai performanța;
- organizează competiții cu maximă transparență, definind criterii riguroase, care nu lasă loc la niciun fel de interpretare și se asigură ierarhizări strict pe criterii valorice și de competență;
- crează un departament și-l dezvoltă atât numeric, dar și calitativ, prin introducerea în planul de învățământ a disciplinelor noi care șin pasul cu vremurile, acoperindu-le cu profesori;
- dezvoltă colaborări fructuoase și deschise cu colegi din alte universități, astfel încât printr-un dialog deschis să se promoveze strict elementele de progres din domeniu;
- formează colective puternice de cadre didactice pe discipline, astfel încât să se asigure continuitatea lucrului și acea dinamică specifică derulării tuturor proceselor didactice;
- elaborează proiecte de unde obțin finanțări ce le permit și salarii mai mari și realizarea de acțiuni de perfecționare la alte universități, dar și dotări ale laboratoarelor;
- evită coliziunile și suprapunerile cu alte specializăti, ei fiind tot timpul cu un pas înaintea celorlalți, deși după ce implementează ceva anume, cei din jur cred că li se cuvine totul;
- primesc recunoștința mediului economic real, pentru că managerii văd calitatea absolvenților și fac diferența, căci ei au dialoguri și cu alți absolvenți, gata să emită pretenții numai;
- definesc profesia în care se realizează calificarea în anii de studii, astfel încât pornind de la o titulatură concretă și de la un conținut concret, absolventul știe pe ce lume se află, din start.
Constructorii sunt cei care etalează rezultate dintre cele mai spectaculoase prin modul coerent de a face propuneri, de a le urmări modul în care sunt implementate și prin evaluările care duc fie la aprofundări, fie la corecții.
(03 august 2017)
No comments:
Post a Comment