Thursday, July 7, 2016

culturiști.ro și grupurile țintă

În sfârțit, am achiziționat domeniul pentru a construi aplicația ENCICLOPEDIA CULTURIȘTILOR ROMÂNI - ECR. Ezitările au fost legate de:

  • definirea proiectului ca atare;
  • alegerea denumirii domeniului;
  • gășirea domeniului cu nume sugestiv;
  • experiența în a realiza o astfel de aplicație;
  • riscurile care mi le asum pentru un proiect complex;
  • estimarea ratei de succes;
  • durata prea mare a asigurării operaționalității.
Stabilirea grupurilor țintă nu este dificilă, pentru că într-o asemenea aplicație există două grupuri țintă și atât.


  • Grupul țintă al culturiștilor, cei care trebuie să vină spre aplicație și să introducă date despre ei sub formă de texte, dar și fotografii. Structura acestui grup țintă nu este deloc omogenă, întrucât este vorba de culturiști tineri, care sunt în plină activitate sportivă și care sunt ocupați cu pregătirea în vederea participării în competiții. Aceștia dacă vin spre aplicația de față trebuie să completeze din când în când textele de pe conturile lor, cu noile realizări. O altă categorie este formată din culturiștii care au în spate o bogată activitate competitțională, dar care acum funcționează în calitate de instructori, de manageri de săli sau scriu cărți, joacă în filme sau sunt sunt moderatori la Tv. Aceștia dacă vin spre aplicație, au tot ce le trebuie să scrie și să pună fotografii. Destul de rar vin cu noutăți. Culturiștii care au ieșit din activitate cu foarte mulți ani în urmă, trebuie căutați și trebuie solicitați să vină către aplicația aceasta și determinarea lor trebuie să fie bazată pe faptul că aici este singurul loc unde se vor găsi toate datele despre ei. Despre culturiștii de demult, care nu mai sunt printre noi, datele și fotografiile trebuie colectate și după aceea introduse de altcineva. Sunt sigur că în cel mult 5 iterații se va asigura corectitudinea și completitudinea datelor care vor fi stocate în ECR.
  • Grupul țintă al persoanelor care doresc să se informeze referitor la cei care au practicat culturismul, grup important având în vedere numărul sălilor de fitness-culturism, numărul celor care sunt amatori de a practica chiar și numai la nivel de amatori culturismul. este cunoscut faptul că acest sport este mare consumator de timp, unii dintre sportivi fac 5-6  antrenamente pe săptămână, iar cei care doresc să vină în competiții și se duc spre sală chiar de două ori pe zi să se antreneze. De aceea, este important ca aplicația să permită cautarea după mai multe criterii, dar esențial este cel al căutării după nume.  Fiecare sportiv trebuie să aibă preezentări cât mai complete astfel încât să fie satisfăcute și cele mai mari exigențe ale celor ce accesează aplicația. Foarte mulți dintre cei care alcătuiesc grupul țintă al celor care se informează caută detalii pentru a-șu alege modelul, pentru a vedea ceea ce a făcut un anumit culturist, la ce competiții a participat și mai ales, urmărind galeria de fotografii să vadă care au fost performanțele efective ale culturistului pe care l-au căutat după nume.
  • Grupul țintă al criticilor, adică al celor care se așteaptă la altceva decât ceea ce și-a propus această aplicație online, nu este studiat sub nicio formă, pentru că întotdeauna vor fi niște indivizi care să găsească nod în papură la orice. La construirea aplicației au fost avute în vedere aplicații făcute de alții cam tot pe o aceeași tipologie de informații stocate descentralizat. S-a căutat să se discute cu o serie de culturiști și unele aspecte au fost supuse unei analize, astfel încât lucrurile să fie cât de cât echilibrate. Aplicația aceasta reprezintă un început, nimic mai mult. Cine dorește altceva, nu are de făcut decât să cumpere un domeniu și să se apuce să facă exact ceea ce crede că trebuie făcut. Aceștia să stea în banca lor și să se pună pe muncă, pentru că de crticat îi apreciez pe cei care ori sunt culturiști cu un trecut semnificativ în spate, ori au aplicații online de o mie de ori mai bune decât aceasta. Există prostul obicei de a începe ceva, de a modifica pentru că vin niște idei din exterior de la persoane care nu au nicio tangență cu nimic. Tot timpul se fac modificări și niciodată ăo lucrare nu este gata. Nu sunt interesat de astfel de abordări. Primesc sugestii numai și numai de la persoane care fac dovada că au aplicații de succes sau de la sportivi confirmați de competiții ani în șir. Înainte de a purcede la proiectare am discutat și cu unii și cu alții, cât de cât.
Consider că am studiat grupurile țintă, am văzut cam care sunt dimensiunile lor și așa cum am proiectat aplicașia sunt satisfăcuți cam 80% dintre ei. Probabil perfecționând șablonul dar și cheile de regăsire se va obține o creștere de 5-10% da niciodată mai mult.
În orice există o limită, iar criticii să-și piună întrebările în gând, mai ales după ce a expirat termenul în care am consultat oameni despre ce și cum legat de site culturiști.ro
Orice aplicație de tipul celei de care mă ocup are mai multe grupuri țintă.țLe-am studiat și am proiectat aplicația așa fel încât să fie cât mai mulți membri ai grupurilor țintă cât de cât mulțumiți.




(07 iulie 2016)

No comments:

Post a Comment