Saturday, January 20, 2024

O decizie foarte grea!

Am amânat luarea unei decizii, dar azi sunt hotărât să iau această decizie. Ideea care mă bântuie de la un timp este să scriu câteva cuvinte despre cântăreții de folclor. Ei sunt mulți și dacă aș intitula grupajul meu de articole 1.000 de cântăreți de folclor, ar însemna ca mulți dintre ei, care sunt și foarte buni, să nu fie incluși, iar a denumi grupajul 10.000 de cântăreți de folclor, numai dacă zi de zi aș scrie despre zece dintre ei, mi-ar lua 1.000 de zile, adică undeva la 3 ani, iar eu în vară fac 77 de ani și să închei aventura la 80 de ani, deja este un scenariu lipsit de realism, căci una este un an, un an și jumătate ca orizont și cu totul altfel stau lucrurile la trei ani și un pic...

Deci, decizia este să definesc grupajul sub titulatura 5.000 de cântăreți de folclor și în cel mult un an și jumătate mă voi lăuda că am scris ceea ce trebuia despre cântăreții de folclor. Voi scrie lucruri despre care știu, pe care le-am văzut. Voi scrie despre cântecele care m-au impresionat, dar și despre cântecele proaste pe care unii dintre ei le-au cântat sau le mai cântă. Voi scrie despre vocile lor, despre cum se prezintă, căci acum de când există televiziune și Youtube, nimeni nu mai are a se plânge că nu are posibilitatea să arate cine este, cum se îmbracă, cum se mișcă și mai ales ce scoate pe gurița proprietate personală. Voi scrie despre costumele cântăreților, despre mișcarea lor scenică, despre repertoriul. Mi-am făcut un șablon și vreau să mă țin de el cât de cât. Mă gândeam să le dau și note, dar o voi face doar în anumite cazuri.



(21 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment