Tuesday, January 16, 2024

Management prost (I)

Manager ești că te naști manager sau manager nu ești pentru că nu ai calități de manager, calități date de mama natură la naștere. Voi arăta acum câteva cazuri de management prost exercitat de unii care nici pe departe nu aveau calități de manager.
Un manager trebuie să aibă persoane de încredere și trebuie să știe să dea priorități. El definește reguli clare pentru soluționarea de probleme.
Eram șef de catedră și aveam de rezolvat o problemă a catedrei, deci nu o problemă a mea personală. Am mers la un prorector. Am anunțat secretarei despre ce este vorba și secretara mi-a zis să aștept. Din cabinetul prorectorului se auzeau hohote de râs, căci respectivul era cu niște prieteni și stătea la snoave cu aceștia. Am așteptat ce am așteptat și am rugat-o pe secretară să-i spună prorectorului că doresc să mă primească, pentru că voi intra la cursuri pe o durată de patru ore.
Respectiva a intrat în cabinet, l-a anunțat, dar prorectorul a continuat ceea ce știa el mai bine să facă, adică nimic. La un moment dat, după ce am așteptat mai mult de o jumătate de oră, s-a încheiat sesiunea de snoave și prorectorul și-a condus musafirii. La ieșire, mi-a zis că a crezut că e IVAN de la sport, că dacă știa că sunt eu, m-ar fi preluat. Am tăcut din gură. Respectivul era prea plin de el și prea arogant ca să merite o conversație. I-am explicat care este problema. Mi-a zis să las materialele să le analizeze și-mi va comunica soluția. Au trecut niște zile, cam multe și secretara lui a zis că a soluționat. A mers cineva de la catedră să ia rezultatul. 
La un moment dat l-am întâlnit pe respectivul când nu mai era prorector. Făcea pe jovialul, dar replica mea nu cerd că i-a convenit. Nu era manager, căci managerul are reguli. Managerul știe să se poarte. Managerul rezolvă probleme. Managerul este civilizat. Managerul știe să-și respecte subalterni. Omul nu avea calități de manager. Era un intrus în ale managementului, băiat de gașcă, pentru că cine nu e băiat de gașcă nu ajunge să fie în sferele puterii, acolo unde se fac și se descfat toate. Norocul nostru este că durata în care unii stau la butoane este doar de numai patru ani și după aceea zboară.


(17 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment