Saturday, January 27, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Ileana CONSTANTINESCU

Pe cântăreața Ileana CONSTANTINESCU am  văzut-o de două ori. Prima dată am văzut-o pe când eram elev de șc oală generală la căminul cultural 23 August din Găvana - Pitești, când cânta cu orchestra Barbu LĂUTARU sau cu Doina Argeșului și a doua oară am văzut-o la o nuntă, undeva într-o comună din județul Giurgiu, căci era prietenă cu sora mirelui și a venit pentru a da un mini recital
Ileana CONSTANTINESCU mi-a plăcut foarte mult pentru că:
- repertoriul ei foarte bogat,
- vocea ei e clară și inconfundabilă,
- ea și-a cules cântecele,
- nu a uitat de unde a plecat,
- costumele naționale autentice.
Din repertoriul lui Ileana CONSTANTINESCU am selectat câteva cântece pe care dacă le ascultați veți vedea cî a fost o foarte mare cântăreață.
Ileana CONSTANTINESCU este un reper în muzica populară românească și are organizat un festival care-i poartă numele.







(27 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment