Toată lumea trebuie să știe că în culturism contează:
- proporțiile,
- întregul,
- definirea,
- atitudinea,
- dezvoltarea,
- concentrarea.
Pentru o analiză completă, corectă și bine argumentată, atunci când sunt folosite imagini și nu prezențe ale sportivilor în competiții, acele imagini trebuie să permită evidențierea tuturor caracteristicilor care-l definesc. pe sportiv și acest lucru devine posibil dacă și numai dacă imaginea îndeplinește o serie de condiții dintre care completitudinea, unghiul și lumina sunt esențiale. Foarte mulți sportivi și foarte mulți artiști fotografi optează pentru imagini cu detalii parțiale, esențiale și ele, dar nu și suficiente pentru o analiză de calitate.
- proporțiile,
- întregul,
- definirea,
- atitudinea,
- dezvoltarea,
- concentrarea.
Pentru o analiză completă, corectă și bine argumentată, atunci când sunt folosite imagini și nu prezențe ale sportivilor în competiții, acele imagini trebuie să permită evidențierea tuturor caracteristicilor care-l definesc. pe sportiv și acest lucru devine posibil dacă și numai dacă imaginea îndeplinește o serie de condiții dintre care completitudinea, unghiul și lumina sunt esențiale. Foarte mulți sportivi și foarte mulți artiști fotografi optează pentru imagini cu detalii parțiale, esențiale și ele, dar nu și suficiente pentru o analiză de calitate.
În articolele pe care le-am scris despre culturiști, am solicitat sportivilor să-mi permită includerea de fotografii ale lor, fie din competiții, fie din sesiuni de fotografiere, fie de la antrenamente, care să-i reprezinte cu corpul întreg și unghiurile alese, încât imaginea să nu deformeze proporțiile reale.
În opinia mea, fotografiile care reprezintă detalii, au menirea de a scoate în evidență acele părți ale corpului unuin sportiv, care îl avantajează mai mult, ceea ce reduce din valoarea de ansamblu a performanței acestuia. Sunt situații în care un sportiv se prezintă foarte bine la nivelul brațelor și mai puțin bine la nivelul picioarelor, iar fotografiile parțiale doar reprezentând brațele, nu permit o evaluare corectă și completă a performanței acestuia. Sunt situații în care sportivul prezintă un nivel foarte ridicat al performanței referitoare la abdomen și dacă fotografia nu include acele detalii, concluziile care se trag sunt eronate, căci acel nivel de performanță nu este reflectat deloc la nivel de analiză, doar din simplul motiv că nu există informația pe baza gcăreia să se construiască o argumentație de detaliu, din moment ce fotografiile includ cu totul alte părți ale corpului sportivului, dar din cauză că artistul fotograf s-a concentrat pe cu totul alte zone ale corpului respectivului sportiv.
La ora actuală sunt cunoscute pozițiile pe care culturiștii trebuie să le exerseze pentru a obține reprezentări de calitate în fotografii, astfel încât oricine dorește să analizeze să dispună de materialul care trebuie, care oferă suficiente informații și de aceea nu există o explicație rezonabilă la ora actuală pentru cei ce nu țin seama de aceste amănunte, mai ales că obținerea de fotografii este strict legată de nivelul maxim de performanță la care ajunge sportivul, nivel care nu este caracterizat prin perioade foarte lungi te timp în raport cu momentele de derulare ale unor competiții în care el a ocupat locuri pe podiumuri.
(08 ianuarie 2024)
(08 ianuarie 2024)
No comments:
Post a Comment