Thursday, January 25, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria CONSTANTIN

Eu mi-am propus să scriu despre cântăreți de folclor. Despre cântăreții de demult sunt destul de bine documentat. Despre cântăreții de folclor de azi, având în vedere dinamica de zi cu zi, trebuie să mă documentez, pentru a cunoaște realizările lor din ultimul timp. Când am intrat pe Internet și am dat căutare după numele Maria CONSTANTIN am avut surpriza să văd că această cântăreață a fost implicată în tot felul de scandaluri. Televiziunile o solicitau când era în conflict cu un nene care căuta să identifice infidelități într-u autoturism. Probabil cântăreața Maria CONSTANTIN pe la televiziuni mai și cânta după ce-și vărsa sacul cu detalii din viața personală, dar eu am schimbat canalul tv și nu mă pronunț decât după ceea ce am ascultat de pe Youtube.
Ea are în repertoriu cântece precum:
Este interesant că Maria CONSTANTIN cântă cu orchestră în structură clasică. Ea are o dicție excelentă, o voce clară și este foarte muzicală. Cred că dacă ar avea un bun manager, ar scoate înregistrări cu cântece cu mult mai valoroase. Era pe vremuri un Institut de Etnografie și de Folclor. dacă ar merge acolo ar avea surse de inspirație valoroase. Cântecul cu Ia-ți mireasă ziua bună l-am auzit în interpretări mult mai bune. Este interesant de ascultat cântăreața alături de Taraful Mircea de la Bobesti, dar parcă ar fi fost mai bine dacă nu s-ar fi depărtat de originalele pe care le-a înregistrat, căci preluarea unor cântece care au interpretări etalon, merită să fie păstrate niște elemente care să arate că cel care le interpretează se ridică cel puțin  la nivelul etalonului.



(25 ianuarie 2025)

No comments:

Post a Comment