Thursday, January 11, 2024

Guvernul a clarificat chestia cu funeraliile

Când am văzut la televizor funeraliile Regelui MIHAI I al României am crezut că totul este pus la punct, căci etapele care s-au derulat arătau că era vorba de un mecanism care mergea uns, fără greșeală. Eu mai văzusem funeralii la regimurile comuniste și credeam că la noi lucrurile sunt puse la punct în toate detaliile. Pentru a nu mai lăsa loc la interpretări, zilele acestea Guvernul CIOLACU a dat o OUG care se referă la organizarea funeraliilor de stat. Nu este rău, deși eu aș fi vrut să am în față un text pentru cutremure, un alt text pentru inundații, un alt text pentru pandemie, un alt text pentru incendii, un alt text pentru alte dezastre, căci dacă aveam astfel de texte, sunt sigur că nu mai apăreau elementele arbitrare din anul 2020 și nici cele din martie 1977 când parcă lumea înțepoenise căci șeful statului nu era în țară.
Este bine că se clarifică lucrurile cu funeraliile naționale, căci s-ar fi trezit orice nene că-și dorește funeralii naționale și că se scoală din coșciug și-i ia la goană pe cei care îndrăznesc să-i ignore doleanța. Așa, lucrurile sunt clare ca lumina zilei. Unii spun că nu era momentul, dar niciodată nu se găsește momentul potrivit, pentru că nimeni nu știe când este momentul potrivit să discutăm despre funeralii. Îmi amintesc filmul Death of the Funeral din 2007 și sunt sigur că dacă exista un act oficial după care funeraliile să se deruleze, cu siguranță altfel ar fi scris Dean CRAIG scenariul și am fi asistat la un film serios, nu la o comedie ca să ne prăpădim de râs, când la funeralii se plânge vârtos.
Ordonanța de Urgență a Guvernului spune cine organizează funeralii, cui i se organizează funeralii și cam în ce constau aceste funeralii. Acum, cei îndreptățiți ar fi trebuit să fie consultați, pentru a ști că se fac lucrurile și cum ar fi vrut. O astfel de decizie merita mai multă aplecare și ceva mai mult respect pentru cei în cauză, mai ales că șefii de stat de după 1989 sunt toți în viață. Cârcotașii întrebau dacă pentru PETROV legea este aplicabilă, căci pentru toți ceilalți este, când va fi să fie, deși le doresc viață lungă și fericită.


(11 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment