Monday, January 8, 2024

Statul român este profund birocratic și nedigitalizat

Nu mi-am imaginat că acum în anul 2024, în ziua de 08 ianuarie să concluzionez cu tristețe că statul român este un stat birocratic și voi demonstra acest lucru cu înscrisurile de care dispun.
La un SMS primit în ziua de 19 decembrie 2023 la un organism al statului în care mi se solicita imperativ efectuarea unei acțiuni într-un termen de sub 12 ore, am trimis un e-mail care are ca dată 19 decembrie 2023 ora 18:01 prin care arătam că este imposibil să răspund respectivei solicitări și rugam să fie găsită o altă soluție. În data de 8 ianuarie 2024 am primit o notificare sub forma unui e-mail, la ora 12:57 prin care am fost anunțat că solicitarea mea a fost înregistrată cu un număr 5xx7 / 08.01.2024 și în 30 de zile voi primi soluția. Subiectul scrisorii arată că textul solicitării mele nu a fost citit, căci între timp se găsise soluția și problema mea fusese rezolvată.
Spun că statul român este un stat profund birocratic și nedigitalizat, căci scrisoarea mea din 19 decembrie 2023 trebuia înregistrată cel târziu pe 20 decembrie 2023 și având în vederea urgenței acțiunii, soluționarea trebuia făcută în timp real, nu așa cum se specifică în mesajul primit de mine pe 8 ianuarie 2024, în termenul legal de 30 de zile. 
Caracterul profund birocratic și nedigitalizat este definit și de conținutul imperativ al SMS-ului primit de mine, SMS elaborat de o echipă, ceea ce arată că are girul unei structuri manageriale, dar al cărui conținut nu are niciun element de identificare și aici mă refer la zi, lună, an, oră, pentru a identifica termenul pe care eu ca executant îl am la dispoziție pentru a mă încadra în cerințele imperative ale conținutului. În schimb, acel SMS conține suita de sancțiuni la care voi fi supus în cazul în care eu nu dau curs solicitării, exact cum statul comunist dictatorial o făcea în vremurile de tristă acțiune, când chiar dacă el era în greșeală, tot cetățeanul era cel care suferea rigorile legilor comuniste. Mă așteptam ca după 34 de ani de la Revoluție ceva-ceva să se fi schimbat, dar reminiscențele bolșevismului au rămas, prin atitudinea discreționară a elementelor birocratice din structurile organizatorice ale statului nedigitalizat, în care orice cerere începe cu vă rog să binevoiți și orice soluție poartă o suită de semnături, din care niciodată nu se înțelege cine se face responsabil de calitatea soluției oferite cetățeanului, așa cum  e-mailul prin care mi se notifică înregistrarea solicitării mele are la final denumirea instituției, deși acel e-mail a fost întocmit și trimis de un nene sau de o tanti, căci prin instituție, eu înțeleg până și clădirea.



(08 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment