Tuesday, January 2, 2024

Hărmălaia de Revelion din televiziuni (II)

Canalul PRIMA Tv a avut un program de Revelion ceva mai modest. După niște chestii trase de păr ale cârcotașilor și după o șușe a formației VUNK, au urmat filmele Artistul și sălbaticii și Păcală se întoarce. Mi s-a dovedit că postul nu are nici vedete credincioase afiliate și nici preocuparea pentru ceva ce oricum nu ar stârni interesul din moment ce telecomanda îi duce pe telespectatori de colo-colo, în căutarea acelui divertisment, fără trăncăneală și fără vulgarități, ceea ce este greu de găsit, căci sunt prea mulți cântăreți fără talent și prea mulți actori care nu vin cu glume istețe.
Pe PRO TV amfitrionii programului de Revelion au fost RALUKA și Pavel BARTOȘ, care nu m-au impresionat cu nimic, pentru că sunt repetitivi de la un show la altul ei nu aduc nimic nou. Hărmălaia zgomotoasă de la PRO TV i-a inclus pe Carmen TĂNASE, Lucian GHIMIȘI, SMILEY, ANDRA, Teona STAVARACHI, Irina RIMES, Anna LESKO,  George IVAȘCU, Elvira DEATCU, Theo ROSE, Anca DINICU, Paul IPATE, Andrei BĂNUȚĂ, Alex VELEA, Corina BUD, Diana MATEI și Taraful CLEANTE, Oana RADU și Vlăduța LUPĂU, SMILEY, nu m-au dat pe spate, căci toți împreună au fosmat o gașcă, o gloată și nimeni nu a ieșit în evidență cu nimic special. Îmi aduc aminte că pe când eram puști, de un Revelion s-a lansat melodia Haide, spune-mi, spune-mi dacă inima ți-e ocupată, dar tot la un Revelion s-a lansat Horia MOCULESCU și o cântăreață a cântat Când pământul pe fereastră, parodiind cântecul Intră luna pe fereastră. Pe vremuri de Revelion se venea cu glume mișto și pe ecran nu era puhoi de indivizi ca în vremurile ceaușiste când toți se înghesuiau pe program de două ore. Ceea ce m-a enervat la PROTEVELIONUL 2024 a fost un actoraș îmbrăcat cu costum gri deschis, care nu știa să joace jocuri populare, dar se scălâmbăia ca la circ cu mișcări de sperietoare din lanul de grâu de la CAP.Pe canalul ROMÂNIA Tv au fost cam aceleași scremeri lae moderatorilor de a fi și cântăreți ca în anul trecut. M-a deranjat enorm monotonia și am schimbat canalul.
Antena3 + CNN a avut un Revelion în direct, dar cam improvizat. La pretențiile de CNN puse în coadă, mă așteptam să văd microrecitaluri ale unor staruri de primă mărime, inclusiv internaționale, dar am avut parte de chermeze sau de hore muncitorești de nuntă de la periferia unor cămine culturale, ceea ce este departe de pretențiile lui Sergiu CORA, ale lui Sabrina PREDA și Ana Maria ROMAN, care au avut niște țoale modeste, parcă nu știau că există Casa DIOR sau Casa PRADA pe lumea aceasta, care fac țoate și pentru Micul Paris chiar dacă nu a nins deloc acum de Revelion.
M-am mai uitat și pe la alte televiziuni cu impact mai mic, dar n-am văzut ceva despre care să scriu în mod special, căci Realitatea, Metropola, nu au depășit modestia celorlalte televiziuni. Nici nu sunt mari vedete în spațiul mioritic, căci dacă ar fi, ar umople stadioane la Paris, la Los Angeles sau la Londra. Cu inși care-și compun cântecele în garsoniere sau în garajuri, care se lasă acompaniate de clape sau alte zdrăngănitori eletronice, nu-mi pierd timpul. Să nu uit: am văzut un așa-zis ansamblu profesionist de dansuri supranumeric, cu niște nene burtoși și niște tanti cu costume care nu aveau nicioo legătură cu folclorul autentic. Despre ce dansau și mai ales cum se mișcau, las posteritatea să se pronunțe. Eu tac.




(02 ianuarie 2024)




No comments:

Post a Comment