Monday, January 1, 2024

Orchestra Simfonică București

Probabil văzând succesul de la București și nu numai de la București, ci din toată Europa al orchestrei lui André  RIEU, unii cu imaginație limitată din spațiul mioritic, au luat decizia de a înființa Orchestra Simfonică București, o construcție supradimensionată, finanțată de la bugetul capitalei probabil, care să organizeze concerte, dintre care concertul tradițional de Anul Nou, aflat la a XI-a ediție, pe care l-am urmărit pe canalul Antena 3 + CNN în sfânta zi de Sfântul Vasile ceva mai înainte de prânz.
Sunetul nu a fost cel la care m-am așteptat. Nici bucățile muzicale selectat nu au fost cele la care m-am așteptat. Nici guristele nu au fost ceea ce am crezut eu că va fi la o orchestră simfonică, pentru că s-au dedat la jazz, ceea ce nu era rău, dacă era cântat bine, cu trăire, cu talent și dăruire. Faptul că sala era invitată să cânte cu ele, mi-a adus aminte de restaurantele de mahala unde veneau dizeuzele să cânte la ureche și să le bagi între țâțe hârtia de 100 de lei.
Aș fi fost foarte încântat să știu că Orchestra Simfonică București  se susține financiar din concertele pe care le dă, așa cum face André  RIEU, ceea ce am mari dubii, căci Sala palatului nu este spațiul din care să întreții o orchestră mamut așa cum este Orchestra Simfonică București, iar concertele nu sunt atât de dese ca să aducă oarece profit. 
Oricum, mi-am dat seama că sunt masochist, din moment ce m-am supus supliciului de a urmări pe canalul Antena 3 + CNN spectacolul dat de Orchestra Simfonică București  în cinstea Anului Nou, lucru pe care nu l-am mai făcut din vremea în care urmăream emisiunea Iartă-mă, doar să văd cât rezist la coborârea standardului mizeriei umane. 
Se vede că nu sunt atinse standardele de calitate specifice marilor orchestre și sunetul ca de bâlci din Obor mă face să cred că Orchestra Simfonică București are mult de lucru, pentru că nivelul de calitate nu îl dă numărul componenților, ci calitatea lor. Pentru mine, anul 2024 a început rău din punct de vedere muzical.





(01 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment