Monday, January 1, 2024

Tenorul Emil FILIP

Căutând în lista cântăreților care au performat la Metropolitan în mai mult de 100 de reprezentații am găsit numele tenorului Emil FILIP care a cântat în intervalul 16 octombrie 1963 - 9 iunie 1983 în 106 reprezentații. Numele lui Emil FILIP în rolul lui Parpignol, apare pe coperta unui disc cu o înregistrate de 14 martie 1964 cu opera La Bohème a lui Giacomo PUCCINI, în care rolurile principale sunt interpretate de Renata TEBALDI și Sándor KÓNYA.
Credeam că procesul de digitalizare accelerat pe alte meleaguri, îmi va furniza maimmulte elemente legate de activitatea tenorului Emil FILIP, căci cele 106 apariții pe scena Metropolitan Opera House din New York înseamnă ceva pentru un artist, mai ales pentru un tenor, știind faptul că între anii 1963 - 1983 au evoluat acolo tenori precum Vasile MOLDOVEANU, Placido DOMINGO, Franco CORELLI, Nicolai GEDDA, Carlo BERGONZI, Sándor KÓNYA, Raymond GIBBS, Robert NAGY, dar și mulți alții.
M-am oprit asupra numelui de Emil FILIP, crezând că este un nume cu origini românești și să ai 106 apariții pe o scenă așa de mare înseamnă foarte mult. Negăsind detalii legate de tenorul Emil fILIP, m-am rezumat doar la ceea ce am găsit pe Internet. Mi-ar fi plăcut să găsesc pe YOUTUBE înregistrări cu vocea tenorului Emil FILIP, mi-ar fi plăcut să găsesc și alte detalii despre acest tenor. probabil că peste 10 sau 15 ani vor apare și ceea ce căutam eu acum.



(02 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment