Saturday, January 27, 2024

5.000 cântăreți de folclor: Maria CIOBANU

Despre Maria CIOBANU scriu căci am văzut-o în spectacole nu departe de momentul în care se despărțise de Ion DOLĂNESCU și când apărea ea pe scenă își cânta focul că a fost separată de fiul ei. În sălile de spectacole erau femei de la țară care o compătimeau și-i adresau cuvinte grele lui DOLĂNESCU. Am ascultat multe cântece interpretate de Maria CIOBANU, doar unele mi-au plăcut căci erau cântece vech, cărora Maria CIOBANU le-a dat o haină nouă specifică vocii sale. Alte cântece nu mi-au plăcut că versurile erau slabe și  chiar artista merita altceva.
Enumer aici câteva dintre cântecele care mi-au plăcut în interpretarea lui Maria CIOBANU.
Vecina de peste drum
Spectacolul de la Cerbul de Aur de la Brașov în care s-a încercat să se reconstituie duetul lui Maria CIOBANU cu Ion DOLĂNESCU a fost ceva interesant, dar doar atât. Maria CIOBANU a cântat și cu fiul ei Ionuț DOLĂNESCU, dar piesele au fost mediocre, căci se refereau la băutură și românul nu e un popor de bețivani. Spectacolul de la Sala Palatului a arătat o Maria CIOBANU care încă avea timbrul vocii inconfundabil, dar mie îmi place s-o am în memorie pe Maria CIOBANU așa când era ea la apogeul carierei. Am văzut că în vremurile de demult, Maria CIOBANU a participat la campania electorală a lui Ion ILIESCU, ceea ce m-a convins că artiștii nu trebuie să se implice în politică.
Există numeroase înregistrări ale lui Maria CIOBANU  cântând în duet cu Ion DOLĂNESCU și cine vrea să le asculte nu are de făcut altceva decât să dea o căutare pe GOOGLE și le va găsi. Nu este întâmplător că cele trei cele mai mari interprete de folclor se cheamă MARIA.

(27 ianuarie 2024)

No comments:

Post a Comment