Digitalizarea aduce de departe cele mai mari beneficii după descoperirea penicilinei, dacă este să facem o comparație.
Digitalizarea reduce timpul necesar efectuării unei operații de plată de peste 10 sau chiar 20 de ori. dacă ar fi să plătim telefonul ca acum 30 de ani când nu se discuta de digitalizare:
- mergeam la poștă cu factura primită prin poștă,
- ne așezam la ghișeul de plăți și așteptam,
- eram căutați și identificați într-un document tipărit la o mașină de contabilizat,
- plăteam și ni se întocmea o chitanță de mână,
- plecam acasă.
Totul dura cel puțin două sau trei ore, depinde de noroc. Acum, plata telefonului, beneficiind de digitalizarea de la nivelul de jos dintre noi, operatorul de telefonie și bancă, fără a implica un organism centralizat al statului, se face în cel mult 5 minute, ceea ce înseamnă o reducere între 24 și 36 de ori.
Dacă vrem să plătim un impozit ca acum 20 de ani, mergeam la Secția financiară, așteptam la coadă, ni se spunea cât avem de plată, ne așezam la o altă coadă la casierie, plăteam și mergeam acasă. Dura toată aventura cel puțin patru ore. Acum dacă avem un cont pe ghiseu.ro intrăm pe această aplicație și plata nu durează mai mult de 5 minute, ceea ce înseamnă că economia adică pierderea de timp este de 48 de ori mai mică.
Digitalizarea reduce timpul necesar efectuării unei operații de plată de peste 10 sau chiar 20 de ori. dacă ar fi să plătim telefonul ca acum 30 de ani când nu se discuta de digitalizare:
- mergeam la poștă cu factura primită prin poștă,
- ne așezam la ghișeul de plăți și așteptam,
- eram căutați și identificați într-un document tipărit la o mașină de contabilizat,
- plăteam și ni se întocmea o chitanță de mână,
- plecam acasă.
Totul dura cel puțin două sau trei ore, depinde de noroc. Acum, plata telefonului, beneficiind de digitalizarea de la nivelul de jos dintre noi, operatorul de telefonie și bancă, fără a implica un organism centralizat al statului, se face în cel mult 5 minute, ceea ce înseamnă o reducere între 24 și 36 de ori.
Dacă vrem să plătim un impozit ca acum 20 de ani, mergeam la Secția financiară, așteptam la coadă, ni se spunea cât avem de plată, ne așezam la o altă coadă la casierie, plăteam și mergeam acasă. Dura toată aventura cel puțin patru ore. Acum dacă avem un cont pe ghiseu.ro intrăm pe această aplicație și plata nu durează mai mult de 5 minute, ceea ce înseamnă că economia adică pierderea de timp este de 48 de ori mai mică.
Digitalizarea crește calitatea serviciului prin apariția unui volum de informații, introducerea de criterii de selecție și prin ierarhizarea listei elementelor rezultate. Când se face o rezervare a unei camere de hotel, se introduc destul de multe criterii de selecție și comparativ cu ceea ce era înainte de digitalizare se obțin acele elemente care ne permit să facem o alocare de resurse net superioară în comparație cu ceea ec se realiza înainte de digitalizare.
Digitalizarea aduce optimizarea costurilor, căci dacă înainte de digitalizare opțiunile noastre erau limitate de o carte de telefoane, de ceea ce ne oferea o agenție de voiaj, acum intrând pe Internet și folosind fie aplicații dedicate, fie cuvinte cheie, obținem informații care ne permit să alocăm resurse la un nivel optim în raport cu buzunarul nostru și cu exigențele noastre, fiind vorba de o optimizare multicriterială.
Digitalizarea aduce creșterea preciziei, căci aplicațiile utilizate ne furnizează informații extrem de precise fiind duratele de deplasare, poziția autovehiculului și structura traseului, eroarea fiind de cele mai multe ori de sub 10 metri. Precizia este importantă și în aprecierea calității unui serviciu sau produs. Observăm că la multe aplicații există aprecieri sau critici, care se finalizează prin acordarea de puncte, iar în final rezultă un punctaj agregat. Una este să mergem la un hotel cu nota 6 acordată de Booking.com și altfel stau lucrurile dacă mergem la un hotel cu nota 9,3 dată de același Booking.com.
Digitalizarea mărește gradul nostru de satisfacție, căci cu timpul obținut din folosirea serviciilor de e-Banking, cu banii obținuți dintr-o alegere mai chibzuită a unor resurse, vom face alte lucruri care ne vor bucura foarte mult în viitor.
Digitalizarea ne crește confortul căci a nu mai face drumuri să plătim tot felul de taxe, a nu mai sta la cozi, a nu mai cumpăra și căra tot felul de produse, ci prin folosirea facilităților de e-Commerce, ne schimbăm viața. Deocamdată, lumea nu a acceptat avantajele pe care le oferă aplicațiile de e-Learning, dar când vom conștientiza că prin e-Learning facem cursul de școală de șoferi și mai trebuie după ce am făcut și orele de simulare tot acasă, vreo 6 ore de condus mașina în trafic și dacă am dat dovadă de seriozitate rata de succes în a obține permisul de conducere este de peste 75%, beneficiile digitalizării sunt excepționale.
Digitalizarea ne scutește de eforturi dealtfel de neconceput într-o altă abordare, atunci când se vor integra bazele de date la nivel central și folosind doar amprenta digitală vom face ceea ce nici în visele noastre cele mai colorate nu s-ar fi reușit, așa cum de exemplu, este înscrierea online la facultate, fără a mai prezenta documente autentificare, dosarul electronic constituindu-se doar prin accesarea tuturor bazelor de date de la diplomele ministerului educației, de la ministerul sănătății dacă trebuie anumite elemente în cazul universităților care impun restricții și chiar și examenul de admitere există posibilitatea să se susțină online, dacă probele sunt gândite inteligent și se crează condiții ca fraudele să fie excluse în proporție de 98%.
Numai o societate primitivă, cu un management guvernamental ineficient nu acceptă că digitalizarea este esențială. Nu este necesar doar să accepte acest lucru, ci să treacă de urgență la implementarea facilităților digitalizării încât prezenta fizică să fie la nașterea unei persoane și la decesul acesteia, în rest totul să se producă de la distanță, fără ca persoana să fie prezentă în interacțiuni de tip birocratic niciodată.
(12 iunie 2022)
(12 iunie 2022)
No comments:
Post a Comment