Autorii români de cărți dedicate culturismului au scris mult înainte de 1989, dar după aceea când s-a crezut că și din cărți se face avere și nu s-a făcut, aceștia au luat drumul codrului, apucându-se de haiducie, adică nu știu despre ce au mai scris, că despre culturism n-au mai făcut-o.
Nici cu revistele lucrurile n-au stat pe roze, căci până și singura revistă a lui Crisitan DULGHERU Revista de culturism și fitness și-a încetat activitatea tipărită prin 2018 sau 2019 mi se pare.
A existat un entuziasm nejustificat în a prelua reviste din străinătate prin a fi traduse și prin includerea a câtorva pagini despre culturismul românesc, dar cititorul nostru mioritic vrea altceva, adică:
- revistă care niu depășește costul a 10 pâini,
- să găsească acolo chestii deloc sofisticate,
- ceva care să-i fie util sufletului măcar, postere adică.
Nefiind îndeplinită niciuna dintre cerințe, acele adaptări au avut apariții sponsorizate și lipsite de acoperire națională, au rărit aparițiile, investitorii fiind descurajați desigur de stocurile returnate.
Nici soarta literaturii online despre culturism nu este mai bună, căci cei care ar trebui să se dedice constituirii de conținut digital despre culturism, adică:
- specialiștii,
- culturiștii,
- antrenorii,
- organizatorii,
nu o fac, deși cred ei că munca pe care o depun este suficientă, deși nu este subordonată niciunei strategii integratoare, care în final să se constituie în ceva util, simplu și mai ales educativ. Au existat oameni cu spirit de constructori entuziaști care la un moment dat au scris articole, au făcut prezentări, dar s-au oprit din moment ce nu au obținut ceea ce aveau în plan, adică recunoașteri specifice accesărilor online, care în final să se soldeze cu venirea de reclame, care și următorul pas să însemne ceva bănuți în conturi.
Acum se dau doctorate în culturism, există secții de culturism în facultățile de sport din Ro și ne-am aștepta ca măcar de acolo să răsarăcărți de culturism Ori fi ele, nu zic ba, numai că popstarea în mediul online fără cuvinte cheie și fără free-access, le face fie ca și inexistente, deși despre unele știu că sunt foarte valoroase.
Încă mediul online nu este acaparat de partea de culturism așa cum sunt alte zone, căci efortul de a crea conținut digital nu este deloc facil și nimeni nu are chef acum să învețe să facă acest lucru voluntar, știind că riscurile de a nu obține oarece profit sunt imense.
(22 iunie 2020)
No comments:
Post a Comment