Monday, June 29, 2020

Un profesor prost

În tinerețea mea, am găsit în ziarul Contemporanul, la care eram abonat, o zicere: în matematică nu exist elev prost, există profesor rău.
Am probat zicerea chiar pe profesorul meu de matematică arătându-i pagina de ziar. Acesta, m-a scos imediat la tablă, mi-a pus o înrebare și mi-a dat nota doi. În timp, am avut prilejul să aud și să văd profesori care se lăudau că au dat la toată clasa doi, prin evaluarea unui test fulger, impus unor elevi indisciplinați, nu ca sancțiune, ci ca mod elevat de a face represalii.
Uitându-mă ce se întâmplă acum cu tinerii indisciplinați de pe plajele mioritice și de pe terasele carpato-danubiano-pontice, mi-a venit în minte chestia din Contemporanul. Îi văd pe așa-zișii strategi cum ies la televizor amenințător și vorbesc de:
- starea de alertă maximă prelungită,
- amânarea unor măsuri de relaxare,
- chiar restrângerea relaxării.
În loc să fie mult mai aplecați pe educarea tinerilor, pe explicarea a ceea ce se întâmplă, a cauzelor, a efectelor și a factorilor favorizanți în răspândirea COVID 19, ei stau la bălăcăreala celor care vin pe Internet cu texte ciudate, îi mustră pe toți cei care au alte păreri, mergând pe principiul cine nu e cu noi, e împotriva noastră.
Există:
- tratate de comunicare,
- știința comunicării,
- facultate de comunicare,
- absolvenți în comunicare,
- doctori în comunicare,
ceea ce mă duce cu gândul că este la mintea cocoșului ca unii dintrre comunicatorii autentici să fie folosiți în construirea și propagarea mesajelor legate de ce trebuie făcut acum în aceste vremuri complicate, ca lumea să nu mai plutească în confuzii perene pe acest subiect. Numă aștept ca toți cei ce vânează vizibilitate din prilejul oferit de pandemie să facă pasul în spate și să lase comunicatorii să spună clar ce și cum ca nivi tinerii, nici interlopii și nici bătrânii să nu mai cadă în păcatul nesupunerii.


(29 iunie 2020)

No comments:

Post a Comment