Există HR și PR, dar pe Dâmbovița și HR și PR nu sunt ce ar trebui să fie. Sunt niște abordări caricaturale, căci de ar fi altfel, cu siguranță s-ar vedea. Ceea ce se știe exact este că și PR și HR există aici pe bani mulți.
Printre altele, HR și PR se îngrijesc de imaginea celor care le dau simbrie. Dacă HR și PR ar fi specialiști în adevăratul sens al cuvântului, ar gestiona:
- îmbrăcămintea,
- vorbele,
- textele,
- postările,
- comportamentul,
- ieșirile,
- gesturile,
celor de care se ocupă, ceea ce nu se întâmplă, așa cum viața o demonstrează zi de zi, ceas, de ceas, minut de minut, clipă de clipă.
Acum mă refer la echipele care gestionează tot ce se întâmplă cu un candidat pentru un post oarecare de decan, de rector, de deputat, de senator, de prezident. Această echipă poartă numele de staff de campanie și se ocupă de tot de înseamnă activitatea și imaginea candidatului în perioada de campanie electorală dar în unele cazuri și în perioada de precampanie electorală. Sunt și mai puține cazurile în care echipa continuă să stea în preajma alesului în perioada ceva mai lungă de postcampanie.
Nu vreau să înșir aici lista groaznic de lungă a sarcinilor ce trebuie să le îndeplinească staff-ul de campanie, ci mă voi ocupa doar de gestionarea contului de pe o rețea de socializare și aici fac referire la contul de facebook.
Foarte mulți dintre candidați nu au cont de facebook înainte de a intra în cursa de alegeri și trec rapid la crearea unui cont, pentru că prin acel cont staff-ul consideră că vor avea acces la anumiți cetățeni care:
- au cont;
- urmăresc postările;
- iau atitudine;
- comentează;
- scriu mesaje;
- propagă idei;
- au opinii;
- sunt vectori de opinie;
- influențează.
În timpul campaniei, echipa de lucru are grijă să posteze texte și fotografii care să definească profilul candidatului. Dacă membrii echipei știu meserie, studiază grupul țintă și oferă acestuia exact imaginea pe care membrii săi și-o doresc, folosind fotografii și texte sau chiar clipuri care să fie pe placul celor ce urmăresc contul de facebook al candidatului.
Tot echipa aceea, face ea ce face și:
- adună prieteni;
- gestionează lick-urile;
- răspunde personalizat;
- definește omul îndatoritor;
- crește popularitatea.
Normal ar fi ca și după ce s-au terminat alegerile și insul a și câștigat, echipa să continue să gestioneze contul, ceea ce nu se întâmplă deloc. Ba mai mult, se face deplasarea pe o direcție greșită în sensul că programul cu care se participă în alegeri devine total diferit de ceea ce alesul face în timpul mandatului. Din omul modest, respectuos, harnic, corect, bun, disciplinat, ordonat, de acțiune, îi apare de fapt adevărata față și adevăratele defecte pe care nu se sfiește a le afișa ostentativ chiar prin postăti:
- rare,
- agresive,
- incoerente,
- arogante,
- întâmplătoare,
- răutăcioase.
Ceea ce este interesant se leagă de faptul că spre sfârșitul ciclului electoral, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, apare o nouă echiă de campanie, căci insul dorește să perpetueze accesul la cașcaval, drept care reface contul de facebook dacă l-a închis, trece la a face exact ceea ce a făcut în campania precedentă. Numai că poporul facebookian funcționează exact ca în proverbul cu ulciorul care nu merge de două ori la apă, nu de mai multe ori, ci fix de două ori. Numai prima dată este cu noroc. A doua oară, dacă oameniii care citesc văd neconcordanțe, sancționează totul.
Deci, strategia de folosire a contului pe o rețea de socializare trebuie să se caracterizeze prin continuitate, ritmicitate și prin menținerea acelorași standarde și a aceleiași abordări cu texte curtenitoare, sugestive, exacte, pozitive și realiste.
În timpul campaniei, echipa de lucru are grijă să posteze texte și fotografii care să definească profilul candidatului. Dacă membrii echipei știu meserie, studiază grupul țintă și oferă acestuia exact imaginea pe care membrii săi și-o doresc, folosind fotografii și texte sau chiar clipuri care să fie pe placul celor ce urmăresc contul de facebook al candidatului.
Tot echipa aceea, face ea ce face și:
- adună prieteni;
- gestionează lick-urile;
- răspunde personalizat;
- definește omul îndatoritor;
- crește popularitatea.
Normal ar fi ca și după ce s-au terminat alegerile și insul a și câștigat, echipa să continue să gestioneze contul, ceea ce nu se întâmplă deloc. Ba mai mult, se face deplasarea pe o direcție greșită în sensul că programul cu care se participă în alegeri devine total diferit de ceea ce alesul face în timpul mandatului. Din omul modest, respectuos, harnic, corect, bun, disciplinat, ordonat, de acțiune, îi apare de fapt adevărata față și adevăratele defecte pe care nu se sfiește a le afișa ostentativ chiar prin postăti:
- rare,
- agresive,
- incoerente,
- arogante,
- întâmplătoare,
- răutăcioase.
Ceea ce este interesant se leagă de faptul că spre sfârșitul ciclului electoral, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, apare o nouă echiă de campanie, căci insul dorește să perpetueze accesul la cașcaval, drept care reface contul de facebook dacă l-a închis, trece la a face exact ceea ce a făcut în campania precedentă. Numai că poporul facebookian funcționează exact ca în proverbul cu ulciorul care nu merge de două ori la apă, nu de mai multe ori, ci fix de două ori. Numai prima dată este cu noroc. A doua oară, dacă oameniii care citesc văd neconcordanțe, sancționează totul.
Deci, strategia de folosire a contului pe o rețea de socializare trebuie să se caracterizeze prin continuitate, ritmicitate și prin menținerea acelorași standarde și a aceleiași abordări cu texte curtenitoare, sugestive, exacte, pozitive și realiste.
(08 decembrie 2017)
No comments:
Post a Comment