Sunday, October 1, 2023

O demonstrație a marii arte

Sâmbătă 30 septembrie 2023 la ora 20:00 pe canalul de televiziune TVR Cultural a fost difuzat spectacolul de teatru cu piesa Regele moare a lui Eugène IONESCO cu următoarea distribuție:
Bérenger întâiul, regele: Victor REBENGIUC de 90 de ani
Regina Marguerite, prima soţie a regelui Bérenger întâiul: Mariana MIHUȚ de 81 de ani
Regina Marie, a doua soţie a regelui Bérenger întâiul: Ana CIONTEA de 64 de ani
Doctorul, care e şi chirurg, călău, bacteriolog și astrolog: Șerban PAVLU de 48 de ani
Juliette, servitoare, infirmieră: Florentina ȚILEA de 46 de ani
Guardul: Richard BOVNOCZKI de 49 de aniAm pus vârstele actorilor pentru a scoate în evidență calitatea jocului, a cuvântului rostit, a gesturilor și mai ales a modului în care este folosit spațiul pe întreaga durată a spectacolului, căci talentul există, dacă el i-a fost dăruit actorului de Cel de Sus și talentul rămâne indiferent de trecerea anilor.Spectacolul jucat pe scena Teatrului Național - sala mare, a fost un adevărat regal actoricesc, pentru că întreaga echipă a jucat impecabil, așa cum Victor REBENGIUC și Mariana MIHUȚ mă obișnuiseră ori de câte ori i-am văzut pe scena de la Teatrul BULANDRA, căci ei rostesc, nu urlă, joacă trăind, nu se zbuciumă fără rost, transmit, nu impun, pentru că sunt artiști adevărați.Nu voi scrie prea multe despre text, căci este genial. Nu voi scrie nici despre decoruri și nici despre regie, pentru că au atins perfecțiunea. rar mi s-a întâmplat să văd un spectacol așa de mare, fără cusur, căci de multe ori plec cu cele mai bune intenții, dar pe parcurs apar niște mici chestii care îmi schimbă percepția și pe care le urmăresc, fără a mă mai interesa restul, căci la mine cele mai mici detalii contează enorm.

Pe o scară de la 1 la 10, spectacolul pe care l-am văzut pe TVR Cultural este de nota +10(zece plus).




(01 octombrie 2023)
x

No comments:

Post a Comment