Friday, December 2, 2016

Ștefan POPA-POPAS este un fernomen

Ștefan POPA-POPAS este un fernomen pentru că:
- talentul său este unic;
- ceea ce face, face la superlativ;
- viteza sa este inimaginabil de mare;
- are apreciere unanimă;
- nenumărați președinți de state se mândrec cu operele lui;
- este cunoscut în lumea întreagă;
- o retrospectivă cu operele sale ar necesita o clădire cât Pentagonul;
- originalitatea sa este absolută;
- oricine recunoaște personajele cu mare ușurință.
Am scris despre marele artist pentru că pe o stradă din centrul San Jose, în fața mea discutau aprins doi tineri despre artă și am auzit în repetate rânduri numele lui Ștefan POPA-POPAS. Mi s-a mai întâmplat ca în Canion să aud vorbindu-se despre Nadia COMĂNECI. Sunt sigur că ori citiseră într- revistă, ori văzuse la televizor picturi ale artistului și fuseseră impresionați de talentul său fenomenal.
Și eu am văzut o serie de apariții ale artistului la emisiuni Tv și am văzut demonstrații de virtuozitate, în care mâna sigură a sa trasează linii care definesc personajele într-un anume fel încât sunt prinse trăsături fizice, dar mai ales stări de spirit ale acestora. Artistul reușește prin a reda zâmbetul, poziția capului  sau privirea, de a individualiza fiecare creație, dând suflet acelor pânze sau simple coli de hârtie, care nu sunt deseni pur și simplu, ci sunt omul X sau omul Y sau omul Z, așa cum sunt ei, cu bune și cu rele, dar complet definiți de artist.
Ștefan POPA-POPAS este un fernomen prin opera sa foarte bogată, prin calitățile sale și prin modul în care a revoluționat caricatura, ridicând-o la nivel de mare artă. Tehnica sa este perfectă și surprinde trăsăturile esențiale ale personajelor care îi pozează pentru o clipă numai, căci artistilui nu-i trebuie niciodată mai mult. Are ceva în arta sa care îl individualizează atât de mult încât privitorul recunoaște cu mare ușurință și personajul din tablou, dar mai ales îl recunoaște pe creatorul tabloului.

Nu mi-am permis să includ aici un desen al artistului, fără voia acestuia, dar cine dorește să vadă câteva dintre lucrările sale intră pe Internet și găsește astfel de exemplificări.

(03 decembrie 2016)

No comments:

Post a Comment