Nu credeam că după doi ani de pandemie digitalizarea să aibă nivelul zero într-o organizație bugetară importantă. Spun că nivelul este zero pentru că:
- nu se dă bon de ordine automat,
- nu se printează documente de pe un site,
- înregistrarea se face manual într-un registru,
- aștepți fără să ai informații,
- ești trimis la un birou unde datele se scriu de mână,
- ți se eliberează documente scrise de mână.
Totul este ca în anul 1988, împietrit în timp. Există ceva schimbări:
- termopane,
- scaune tapițate,
- linoleum,
- gresie la scări,
- automate de cafea,
- poartă automată.
Inerția este totală. Lipsa de voință în a digitaliza este absolută. În opinia mea, nu este vorba de dorința executanților din organizație de a rămâne pe pozițiile de acum peste 40 de ani, ci lipsa de preocupare de la nivelul managementului în aș-i proteja subalternii. Acum există soluții moderne de digitalizare, în care aplicațiile sunt deosebit de prietenoase și intuitive.
Omul își face cont.
Omul primește docul de control.
Omul selectează problema pe care dorește să și-o rezolve.
Omul completează minimul de date, căci restul se află în baze de date.
Omul trimite fotografii dacă e nevoie.
Omul așteaptă soluționarea.
Omul primește soluția.
Numai dacă e absolut necesar, omul se prezintă la sediul organizației.
Omul primește rezultatul final.
Omul dă o apreciere soluționării problemei sale.
- nu se dă bon de ordine automat,
- nu se printează documente de pe un site,
- înregistrarea se face manual într-un registru,
- aștepți fără să ai informații,
- ești trimis la un birou unde datele se scriu de mână,
- ți se eliberează documente scrise de mână.
Totul este ca în anul 1988, împietrit în timp. Există ceva schimbări:
- termopane,
- scaune tapițate,
- linoleum,
- gresie la scări,
- automate de cafea,
- poartă automată.
Inerția este totală. Lipsa de voință în a digitaliza este absolută. În opinia mea, nu este vorba de dorința executanților din organizație de a rămâne pe pozițiile de acum peste 40 de ani, ci lipsa de preocupare de la nivelul managementului în aș-i proteja subalternii. Acum există soluții moderne de digitalizare, în care aplicațiile sunt deosebit de prietenoase și intuitive.
Omul își face cont.
Omul primește docul de control.
Omul selectează problema pe care dorește să și-o rezolve.
Omul completează minimul de date, căci restul se află în baze de date.
Omul trimite fotografii dacă e nevoie.
Omul așteaptă soluționarea.
Omul primește soluția.
Numai dacă e absolut necesar, omul se prezintă la sediul organizației.
Omul primește rezultatul final.
Omul dă o apreciere soluționării problemei sale.
Trebuie pornit de la ideea că digitalizarea costă și nu costă puțin, ci foarte mulți bani. Oricum, digitalizarea trebuie făcută, PNRR are banii pentru digitalizare, trebuie doar luată decizia și adoptate soluții extrem de eficiente, căci cetățeanul este cel care are de câștigat, ca și funcționarul.
(08 ianuarie 2022)
No comments:
Post a Comment