Monday, January 3, 2022

Dansatori durdulii, lenți și oarecare

În vremurile comunismului crâncen, când dacă ploua la Moscova, noi la București scoteam umbrela, a venit în virtutea marii prietenii româno-sovietice la sapa Palatului și a dat un spectacol Ansamblul MOISEEV, iar televiziunea a preluat acel spectacol unde a spune că am văzut perfecțiunea la ea acasă este prea puțin. Dansatorii, mai corect spus, balerinii, erau:
- suplii, 
- dinamici,
- corelați,
- profesioniști,
- sportivi,
- zâmbitori,
- performanți,
- flexibili,
- expresivi,
- perfecți.
Acum pe Youtube se află nenumărate clipuri sau înregistrări cu spectacolele acestui ansamblu profesionist de dansuri. Rusia cât este de mare, nu cred că are nenumărate ansambluri profesioniste de dans, așa cum avem noi cam în fiecare județ. Am urmărit dansatorii de la ansamblurile noastre și mi s-au părut:
- durdulii, 
- înceți,
- necorelași,
- blazați,
- teatrali,
- suficienți,
- greoi,
- nădușiți,
- neprofesioniști.
Nu am avut impresia că ansamblurile de dansuri mioritice sunt alcătuite după criterii de performanță, astfel încât să susțină spectacole dinamice de 45 de minute cel puțin și să reușească să se întrețină singure, din biletele vândute. A face artă de pe poziția de salariat bugetar, denotă o abordare unde performanța veritabilă trece în planul al treilea. S-a trecut din extrema dansurilor tematice din vremea comunismului, la aceste ansambluri unde am mari îndoieli că membrii sunt cei care se pregătesc zilnic 6-8 ore, care susțin spectacole peste tot și care merg la sursă să culeagă dansuri. De asemenea, am semne de întrebare că acolo se fac cursuri, că acolo sunt absolvenți ai unor școli de dans, să zicem de balet la o adică.  Una este un ansamblu de amatori și altfel stau lucrurile la un ansamblu profesionist. Mă așteptam să văd dansatori înalți, subțiri, flexibili care știu să facă salturi, care au mișcări perfect coordonate. Aștept.







(04 ianuarie 2022)

No comments:

Post a Comment