Sunday, January 2, 2022

Costel BIJU, un manelist modern

Acum este în trend bucureșteanul Costel BIJU, un manelist modern, care cântă folosind texte scrise cu grijă. Pe numele adevărat Costel COSTACHE este născut în 24 aprilie 1975, are 170 cm înălțime și 70 Kg. El are în repertoriu melodii precum: Ciocu' mic, Am platit sa-mi duc regina, Boierul asta nu cumpara nici nu vinde, Doamna de calitate, De lunea pana duminica, E bună rău pe bași, Armani, Fac ce vrea pana mea, Manele mentolate, Am plătit să-mi duc regina, Te duceam la han, te duceam la Mia, Rupe topu, Au, au, au, Johny NEBUNU', Fără mine n-ai semnal, prăjitura, Măi mamă, ce buci, Fata mea, zâna mea, Prințesa din Dubai, Nu mă doborâți, Hai, dă-mi buzele că mor, orice om îmbătrânește, Ai o fustă creață, creață, Cu mine te știe lumea, So mai meres anda mande, Porți săruturile mele, Panamera, Explodează inima, Privirea de mafiot, Focul iubirii, Ho fă că mi-e rău , mor de focul tău, dar și multe altele.
Rimele din textele lui Costel BIJU sunt bune, alese cu grijă, cizelate, ceea ce nu prea am întâlnit la făcătorii de folclor nou.
Un element de noutate la Costel BIJU este preluarea de la jazz a improvizațiilor, care dau culoare și dinamism melodiilor interpretate, așa cum se exemplifică în cântecele Am o fustă creață creață și în Prințesa din Dubai.
El a cântat cu Cristina PUCEAN, Daiana, Morena, Adler, Nazim, Aprilia, Cristi Mega, Tzancă URAGANU, Iuly NEAMȚU, Kristiyana, Alexxa, Costel DINU, Patricia.
Cântărețul folosește cuvinte ca Armani, Fendi, Boss, Tic Toc, Dubai, canal Suez, Roșia Montana, milionarii, banii, valoare, Ibiza, Egipt, Palestina, Israel, portofel, regina, diamant, colier, inel, ca să definească un context al diferențierii.



(03 ianuarie 2022)





No comments:

Post a Comment