Monday, January 3, 2022

Leontin CIUCUR

 Pe bihoreanul Leontin CIUCUR l-am ascultat de câteva ori. 
Multe lucruri le-am aflat la o emisiune Medalion de interpret.
La el, m-au impresionat:
- vocea de bărbat, căci nu-mi plac cântăreții miorlăiți,
- ținuta sa de bihorean cu caracter puternic,
- rostirea clară a cuvintelor,
- repertoriul său cules, nefăcut la comandă,
- costumul său sobru, cu linii ferme,
- capacitatea de a rămâne același timp îndelungat,
- felul în care alege orchestrația.
În repertoriul lui Leontin CIUCUR se află cântece precum: Ce stai mândră supărată, Merg cu mândra pe cărare, La crâșma mândrei în pădure, Supărat îs pe noroc, Patru boi la jug am pusu',  Satul meu e sat de munte, La birtu' cel din vale, Rău îi pare oarecui, Mă duc și-mi petrec la nuntă, dar și multe alte cântece.
Am admirat la cântărețul Leontin CIUCUR costumul. Față de alți interpreți care se prezintă cu cămăși înflorate caricatural, la Leontin CIUCUR cămașa este simplă, albă și doar atât. El are cizme care-i stau foarte bine.
Aș fi fost foarte încântat dacă artistul Leontin CIUCUR ar fi prezent în spațiul virtual cu o prezentare mai completă, din care să se vadă detalii importante legate de evoluția sa, de repertoriu și de contextul care l-a impus. În afara clipurilor puse pe Youtube se găsesc prea puține elemente legate de activitatea acestuia. Ar fi interesant de văzut laboratorul de creație al lui Leontin CIUCUR, căci cele câteva minute cât ține un cântec au în spate zile, chiar săptămâni de muncă, de decantare a sensurilor ce trebuie date fiecărui cuvânt.




(04 ianuarie 2022)

No comments:

Post a Comment