Tuesday, September 15, 2020

Interviu cu Dragoș ENUȚĂ, cvadruplul campion la culturism pe 2020



Nu mai este necesară o prezentare a multiplului campion național de culturism Dragoș ENUȚĂ decât în măsura în care mass-media în general și presa de specialitate cu deosebire se ocupă de acele aspecte aducătoare de rating și de subiecte facile, neglijând performanța, valoarea si calitatea rezultatelor obținute de sportivi de talia lui Dragoș ENUȚĂ.

Încercările de a găsi detalii în presă și în mediul online privind activitatea culturistului Dragoș ENUȚĂ nu au fost de succes. Contactând un prieten comun, am obținut consimțământul sportivului Dragoș ENUȚĂ de a realiza acest interviu. Răspunsurile lui Dragoș ENUTA sunt precedate de acronimul DE, iar întrebările mele de acronimul II de la Ion IVAN.



II: Pentru cei care nu știu, cine este Dragoș ENUȚĂ?

DE: Buna ziua, Numele meu este Enuță Dragoș și sunt sportiv legitimat la clubul Champions Gym București.


II: Ce sporturi ai practicat înainte de culturism?

DE: În copilărie am practicat judo și fotbal dar la nivel de hobby.


II: Cum ai ales culturismul?

DE: Nu a fost o alegere, a venit de la sine... Tata a practicat culturism în tinerețe și aveam în casă o halteră și un extensor cu 5 arcuri, așa că am fost tentat să “mă joc” cu ele. Așa am început primele tentative de antrenament.


II: Când ai intrat prima dată într-o sală de culturism?

DE: Am intrat pentru prima dată într-o sală de fitness când aveam 17 ani. Am avut norocul să se deschidă o sală de fitness în curtea liceului unde învățam.


II: Când ai participat la primul concurs de culturism?

DE: Primul meu an competițional a fost 2002, ca junior, când am obținut locul 1 la Zonale și locul 4 la Naționale. Nu am participat decât 2 ani, iar cel mai bun rezultat a fost vicecampion național în 2003. Apoi am revenit în competiții în anul 2017.


II: Ai avut un idol?

DE: Am avut mai mulți idoli și încă mai am?


II: Care sunt cinci calități pe care trebuie să le aibă un culturist pentru a reuși în competiții?

DE: Pentru a reuși în competiții, cred că are nevoie în primul rând de perseverență (1). Este adevărat că geneticul (2) joacă un rol important, dar sunt destule cazuri cu sportivi mai puțin avantajați din punct de vedere genetic care au câștigat concursuri în fața unor sportivi cu un genetic bun, dar mai slabi pregătiți. Alte calități pe care trebuie să le aibă un culturist sunt: răbdarea (3), autocontrolul (4) și coordonarea (5). Culturismul este un sport care necesită timp, o dietă și antrenamente adecvate, iar pentru competiții pozarea te poate plasa mai sus sau mai jos în clasament.


II: Care sunt cinci defecte pe care nu trebuie să le aibă un culturist pentru a avea succes?

DE: Defecte cred că avem toți și în general nu le conștientizăm, important este să avem mai multe calități.


II: Ce înseamnă să muncești din punct de vedere al unui culturist?

DE: Să muncești, pentru a avea rezultate, din punct de vedere al unui culturist înseamnă să faci sacrificii și de multe ori să duci lucrurile la extrem (antrenamente, alimentație, timp, etc).


II: Cât este adevăr și cât nu în legătură cu zestrea genetică a unui culturist?

DE: Un sportiv cu un genetic bun este avantajat, dar poate fi bătut de un sportiv mai muncitor și mai strict.


II: Cum caracterizezi zestrea ta genetică?


DE
: Personal consider că nu am cel mai bun genetic, dar nici cel mai rău, Sunt conștient de majoritatea minusurilor și încerc să le corectez.


II: Care sunt caracteristicile tale biometrice?

DE: Vârstă 37 ani

Înălțime: 174.5

Greutate: 73-76 kg in concurs, 85-90 în extrasezon.

Nu m-am mai măsurat de ani buni, nu știu să vă zic circumferința brațului, coapsei etc. Prefer să îmi spună oglinda forma în care mă aflu.


II: Despre antrenamente ce detalii oferi celor care vor să facă culturism?

DE: Celor care vor să facă culturism le spun, în primul rând să meargă la antrenamente. Continuitatea va da rezultate...


II: Cum definești ciclul de pregătire al participării la o competiție?

DE: Pregătirea precompetițională reprezintă perioada în care încerci să elimini cât mai mult țesut adipos și să păstrezi cât mai multă masă musculară. Sau “toate șuncile jos”.


II: Culturismul este un sport costisitor financiar. Cum te descurci?

DE: Așa este. Cele mai multe cheltuieli le fac cu alimentația, dar orice hobby/viciu vine cu un cost. Sunt persoane care cheltuie bani pe țigări, mașini, pariuri, salturi cu parașuta etc. Eu prefer să investesc “în mine”. Bani oricât de mulți/puțini ar fi, tot se duc pe ceva. Când am mai mulți bani mănânc somon, cartofi dulci..., când am mai puțini: pui, ovăz... Ne adaptăm.


II: Cum te antrenezi? Ai un antrenor?

DE: În perioada precompetițională sunt kamikaze. Mă antrenez zilnic și fac cardio de 7-14 ori pe săptămână. Antrenamentele mi le compun singur, dar în ceea ce privește pozarea, mă ajută Domnul profesor Dănuț Enuță.



II: Culturismul nu este sport de echipă. Totuși clubul la care activezi dezvoltă spiritul de echipă. Are avantaje o astfel de abordare.

DE: Da. Ne ajută să învățăm unii de la alții, ne ajutăm la antrenante și se naște o concurență inconștiență între sportivi, aceasta ajutând la progresul fiecăruia.


II: Care este palmaresul lui Dragoș ENUȚĂ?

DE: Nu le-am contorizat, dar cele mai importante sunt: 

  • Pe plan național: dublu campion absolut la categoriile Games Classic Bodybuilding și Classic Bodybuilding în cadrul Campionatului Național de Culturism și Fitness 2020.
  • Pe plan internațional: vicecampion European, categoria Games Classic Bodybuilding – 175cm, 2019. Locul 4 Campionatul Mondial de Culturism, categoria Games Classic Bodybuilding -175cm, 2019.

Mulțumesc pentru interviu și vă doresc dumneavoastră și cititorilor dumneavoastră, să faceți cât mai multe lucruri care vă plac, astfel vor veni și rezultatele pozitive, indiferent de domeniu.

II: Și eu îți mulțumesc pentru că ai avut amabilitatea să răspunzi întrebărilor. Voi urmări și în continuare activitatea ta competițională și sunt sigur că vei ocupa și în viitor prima poziție de podium la viitoarele cocncursuri.


A fost un privilegiu pentru mine să obțin acest interviu de la cel care a strălucit pe scena de concurs de la Sibiu în 29 septembrie 2020 în cadrul campionatelor Naționale de Culturism și Fitness cadeți, Juniori, Seniori și Masters, obținând patru titluri de campion național.



(16 septembrie 2020)


No comments:

Post a Comment