Mi-am dorit să văd o campanie electorală ca afară, așa cum ziceau unii că vrem o țară, ca afară. Anul acesta visul mi s-a îndeplinit.
N-au mai apărut bannere opulente.
N-au mai apărut afișe gigantice.
Fițuicile pe la bloc s-au rărit semnificativ.
Spectacolele grotești cu alegătorii au dispărut că sunt vremuri de pandemie.
Doar câteva întâlniri sau emisiuni la televiziuni.
Îmi aduc aminte că eram în Germania mai pe la începutul anilor 2000 și erau alegeri acolo. În tot orașul unde am stat erau două-trei panouri cu afișe electorale bine gestionate, iar la Tv erau emisiuni de cel mult 30 minute în care candidații aveau confruntări foarte civilizate. Iată că după 20 de ani și la noi se produc aceste tipuri de campanii electorale. Mai este de lucrat la limbajul cam contondent al competitorilor, dar începutul este bunicel. Nu înseamnă că nu s-au cheltuit bani. Nu s-au mai dat bani pe sacoșe, făină, ulei sau zaăr, dar cu siguranță că s-au dat bani în alte locuri din moment ce persoane la care nu te așteptai, au apărut să spună pe față că sunt influenceri și să indice clar pe cine susțin. Nimeni nu face gesturi așa de ample gratis și mai ales pe promisiuni care dacă nu devin realitate, rămân doar vorbe, iar influencer-ul rămâne pătat pe veci și etichetat cum nu și-ar dori niciodată să i se mai întâmple.
(25 septembrie 2020)
No comments:
Post a Comment