Friday, July 13, 2018

Reduceri reale de prețuri

Comercianții sunt șmecheri rău de tot.
Primul pas: cresc prețurile cu 50% fără niciun zgomot.
Pasul al doilea: sunt anunțate reduceri de până la 50%.
Deci în realitate nu este nicio reducere.
Sunt locuri unde se zice: reduceri de 40%.
Nu se măresc prețurile înainte.
Toate produsele se vând cu un preț cu 40% mai mic.
Am văzut și scăderi cu mult mai dramatice, adică 75%.
Ideia de bază este ca marfa să circule. Numai prin reducerea reală a costurilor este posibilă mișcarea mărfurilor mai repede. Toate calculele trebuie să arate că marfa nu trebuie să stea pe loc. Îmi aduc aminte cum cu mulți ani în urmă, la un subsol de magazin s-au descoperit mărfuri de înbrăcăminte de cel puțin 25 de ani vechime. Pe vremuri nu se înregistrau nici chiar acum nu se fac înregistrări costuri de manipulare și de stocare. Oamenii de la noi nu văd în perspectivă, dar dacă ar cunoaște cum e cu circulația banului, n-ar mai ține aiurea la preț.
Ca dovadă că la noi comercianții, fie ei mici sau mari, nu prea au creoier este că nu știu să adapteze prețurile. Unii preferă să arunce marfa decât să o vând la un preț mai mic. Uneori se teezesc și ei din somn și reduc prețul, numai că marfa este degradată că nimeni nu o mai cumpără. Americanii au inventat conceptul de outlet, care la noi a fost caricaturizat. la noi, mărfurile din outlet au prețurile de la magazinele normale, iar la un supermarket unde este un raion de outlet se află numai jeguri de mărfuri, la prețuri indecente, care reflectă și lăcomia și prostia unora dintre comercianți, care nu depășesc statutul de hoți tâmpiți.






(13 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment