Monday, April 11, 2022

Nici BRUNCH-urile nu mai sunt ce erau odată...

Până în 2020, înainte de a veni pandemia, un brunch însemna:
- un preț fix,
- un preț acceptabil,
- mâncare diversă,
- mâncare pe săturate,
- satisfacerea tuturor gusturilor,
- îndestularea lacomilor,
- mulțumirea gusturilor,
- eficiență pentru restaurante,
- flux mare de clienți.
Și în România s-a încercat implementarea brunch-urilor, dar nu s-a reușit din cauza prețurilor. Dacă în USA un brunch era la 25 de dolari, la noi, era 40 de dolari. Să pui brunch pe 01 ianuarie ca să oferi resturile de la Revelion, oricât de mare ștaif are restaurantul, chestia nu este strategie, ci prostie. Am văzut la un restaurant de 5 stele unde am făcut Revelionul cum la micul dejun au refolosit chiar produse luate din farfuriile de la masa festivă, căci se vedeau că fuseseră gustate. Mi s-a făcut o scârbă teribilă încât din micul meu dejun care a avut costuri, m-am ales cu cafeaua și cu fructele proaspete, căci nici cafeaua și nici fructele proaspete nu fuseseră în meniul din noaptea dintre ani
A venit pandemia.
Nu mai este voie să se auto-servească poporul, drept care nici brunch-ul de azi nu mai este brunch-il de altădată. Acum:
- este o listă de produse, cu mult mai restrânsă,
- faci comanda,
- nu mai este nimic la discreție,
- ți se aduce păpica,
- o mănânci,
- plătești,
- pleci.
Nu mai este nimic cu mers să iei de câte ori vrei, cât vrei. Este o remodelare a conceptului, dar se pare că este acceptată, din moment ce lumea vine și la un astfel de brunch ceva mai auster, mai servire a la carte, cum s-ar zice. Nu știu dacă se va mai reveni la obiceiurile de acum trei ani, dar la noi nici nu contează că în Ro, brunch nu a prins pe motiv că managerii de restaurante sunt prea lacomi.

(11 aprilie 2022)
 

No comments:

Post a Comment