Imediat după Revoluție, un străin îmi spunea că nu mai este interesat de absolvenții români căci sunt neserioși. Ei nu stau în sălile de curs, ci participă la greve, căci în anul 1990 până și elevii din clasele gimnaziale făceau greze, alături de studenții care stăteau des în Piața Universității sau își dădeau profesorii afară de la cursuri, ei fiind cei ce-și revendicau revoluția, căci Revoluția fusese făcută de tineri, ziceau ei și nu numai ei.
Încet-încet, școala românească s-a dus la vale, iar apariția a nenumărate forme fără fond în învățământ, nu a făcut altceva decât să compromită ceea ce s-a numit valoare în sistemul educațional. Așa au apărut:
- diplome fără acoperire,
- doctorate obținute prin plagiat,
- promovări pe profesor fără lucrări originale,
- falsuri pe toată linia.
Pentru că nu există cuvântul onoare în constituție, diplomele la toate nivelurile s-au devalorizat. Așa că, nicio diplomă nu mai reprezintă prea multe, fiind necesar să fie testat temeinic fiecare individ care dorește o anumită poziție pentru a vedea dacă deține cunoștințe elementare, mai întâi, după care se merge în profunzime, pentru a vedea dacă diploma sa cu care se prezintă, are acoperire, cât de cât, nu neapărat 100%.
Încet-încet, școala românească s-a dus la vale, iar apariția a nenumărate forme fără fond în învățământ, nu a făcut altceva decât să compromită ceea ce s-a numit valoare în sistemul educațional. Așa au apărut:
- diplome fără acoperire,
- doctorate obținute prin plagiat,
- promovări pe profesor fără lucrări originale,
- falsuri pe toată linia.
Pentru că nu există cuvântul onoare în constituție, diplomele la toate nivelurile s-au devalorizat. Așa că, nicio diplomă nu mai reprezintă prea multe, fiind necesar să fie testat temeinic fiecare individ care dorește o anumită poziție pentru a vedea dacă deține cunoștințe elementare, mai întâi, după care se merge în profunzime, pentru a vedea dacă diploma sa cu care se prezintă, are acoperire, cât de cât, nu neapărat 100%.
(21 aprilie 2022)
No comments:
Post a Comment