Sunday, April 3, 2022

Cuvântul de ordine: ORGANIC!

Se zice că u n produs este organic dacă  nu este prelucrat folosind radiații, solvenți industriali și aditivi sintetici. Normal este ca astfel de produse să coste ceva mai mult pentru că sunt mai îngrijit realizate. Așa cum îi știu eu pe producători de lacomi și pe comercianți de nesimțiți, sunt sigur că trec pe etichetele produselor lor cuvântul ORGANIC și în realitate procesele de producție nu respectă în totalitate cerințele definiției ce conduce la încadrarea produselor în categoria de produse organice.

În opinia mea, chestia cu BIO ca și chestia cu ORGANIC pe etichete este doar de a-l fura pe cumpărător, căci am mari dubii că producătorii se apucă să facă ei și producție mai mică și produse mai speciale de dragul cumpărătorului, fără a-l ciupi un pic mai mult pe acesta, fără ca efortul lui de producător să justifice în totalitate plusul la preț.

Eu mă și amuz când văd pe etichete ORGANIC și rafturi pe care scrie BIO, căci sunt sigur că produsele de acolo nu sunt 100% BIO și nici 100% organice. Nu au cum să fie nici bio și nici organice, din moment ce se caută să se asigure caracter industrial producției și ritmicitate, dar mai ales caracter de masă. Este imposibil ca din 10.000 de surse de materii prime, 2 sau 3 să respecte cerințele de BIO sau ORGANIC, ceea ce contaminează un lot și compromite totul. Când vedem mizeria din galantare și goana după profit nejustificat, chiar dăm crezare celor care scriu pe etichete BIO și ORGANIC. Unii da, dar eu nu dau crezare, ci doar cred că producătorii și comercianții vor să mă fure elegant, cu grație și legal.

















































(03 aprilie 2022)





No comments:

Post a Comment