Sunday, April 24, 2022

Emmanuel Jean-Michel Frédéric MACTON

 Exit poll-ul îl dă câștigător pe Emmanuel Jean-Michel Frédéric MACTON pentru al doilea mandat la Palatul Élysée ceea ce arată că Franța va merge ca și până acum, adică în UE, ca motor al acestei structuri. Unii se bucură, dar 42%, adică votanții lui LE PEN, nu au motive de bucurie. 42% este mult într-o societate de complexitatea Franței, în care există provocări dintre cele mai grave și probleme care vin din urmă, nerezolvate. Să nu uităm că Franța a fost zguduită de nenumărate convulsii sociale, căci de la Francezi a plecat Revoluția care a zguduit Europa, iar Bastilia a fost demolată la 1789 de francezii care nu-l mai suportau pe monarh, Ludovic al XVI-lea al Franței, pe care filmele îl prezintă nici ca pe un dictator, nici ca pe un tip sângeros.
Mi-a plăcut cum președintele Klaus IOHANNIS l-a felicitat, adresându-i-se cu,  cher Président, ceea ce mi-a amintit de cele mai mult de 15 minute când cher Président i-a așteptat la Paris pe acesta și pe doamna Carmen. Intrând pe Internet să văd cât de potrivit este folosirea lui cher, am găsit exemplul:
Mon cher Harold, pardonnez-moi cette transgression personnelle. cu traducerea: Dragul meu Harold, te rog să ierți abaterea personală. Mi se pare o abordare interesantă a președintelui IOHANNIS.
Să așteptăm vremuri mai bune, deși lucrurile nu sunt simple cu PUTIN, cel care a stat la 10m distanță de Emmanuel Jean-Michel Frédéric MACTON, la aceeași masă, într-o discuție  tête-à-têtes, cum s-ar zice.

(24 aprilie 2022)


No comments:

Post a Comment