Monday, April 4, 2022

Ce e ăla merchandiser?

Omul cât trăiește învață.
Am urmărit prezentarea unui concurent de la Casa mireasa, care s-a prezentat ca fiind merchandiser.  La români le plac denumirile sofisticate din limbi străine, căci meseriile cu denumirile românești:
- nu impresionează,
- arată nivelul de calificare,
- spun multe despre salariu.
Una este să spui officer manager și alta este să spui secretară. Una e să spui sales officer și alta e să spui  vânzător.
Am mers la Internet și am căutat să văd ce înseamnă merchandiser. Am văzut că merchandiser este persoana care:
- analizează stocurile din magazin să nu apară goluri la vânzare,
- aranjează marfa pe rafturi,
- se preocupă de actualizarea prețurilor.
Este exact ceea ce făcea pe vremuri băiatul de prăvălie. Dar e mai interesant să spui merchandiser decât magazioner sau manipulant, căci nici magazionerul și nici manipulantul nu are meseria pentru care a învățat 2 ani la o școală profesională, ci are un curs de scurtă durată, ceea ce presupune calificare scăzută.
Pe mine meseria de merchandiser mă duce cu gândul la tipii aceia care schimbă locul produselor din magazin ca să mă enervez eu și pe care dacă-i întrebi despre locul unde se află un produs, se uită la tine ca la felul al XV-lea și regreți că l-ai deranjat din ignoranța în care zace.

(04 aprile 2022)

No comments:

Post a Comment