Mi-am adus aminte de o întâmplare din vremea când eram elev în clasa a VI-a. Tocmai venise profesoară de Limba Română doamna Aretia FULGEANU și prima ei temă pentru acasă a fost să scriem o compunere privind un tablou tipărit cu alb-negru din manualul de școală, pictura mi se pare se numea Drumul mare. Am scris eu cam o pagină, imaginându-mi ceva, cu mintea aceea de copil de 13 ani, folosind niște cuvinte care au impresionat-o pe doamna profesoară și când a început să dea caietele cu note în ordinea crescătoare, m-am mirat că despre ceea ce am scri eu nu spune nimic. A făcut o pauză și după aceea a anunțat că există și o cea mai bună compunere. Era ceea ce scrisesem eu. Chiar a citit-o, deși nu eram eu premiantul clasei. M-a emoționat și după atâțea ani, când retrăiesc momente din viața mea de elev, acesta este cel de care îmi reramintesc cu cea mai mare emoție, dar și cu mare plăcere.
Mi-am adus aminte de acest episod când am vizitat colecția de artă a Ligiei MACOVEI, unde am văzut un tablou mititel de-al lui Ion ANDREESCU.
Pictorul Ion ANDREESCU este cel care mie îmi place cel mai mult dintre pictorii români. Am mai întâlnit cândva un pictor, Vasile MIHALACHE, cel care a fost și primar la sectorul 4, între 2000-2004 și mi-a zis că pentru el tot Ion ANDREESCU este cel mai bun.
Acum câțiva ani, i-am zis unui rector al ASE cu care mă cunoșteam foarte bine, că mi-aș dori ca în cabinetul său să văd nu o puzderie de tablouri făcute de pictori români contemporani, ci un tablou de Ion ANDREESCU. Îndrăzneam să vin cu această ideie pentru că în Biblioteca ASE, sala 1, deja pictorul Sabin BĂLAȘA realizase două dintre capodoperele sale, la fel de frumoase ca picturile murale de la Universitatea Al. I. CUZA din Iași. Anii au trecut și nu mi-am văzut realizată dorința. Dar, zilele trecute, m-am bucurat văzând un tablou mititel de Ion ANDREESCU în colecția Ligiei MACOVEI, pe care am apreciat-o pentru grafica ei la cartea de poezii a lui Mihail EMINESCU, apărută în condiții grafice excepționale în anul 1964.
(07 iunie 2017)
No comments:
Post a Comment