Thursday, August 4, 2016

Prin muzee: Galeriile Uffizi

În aceste galerii se află lucrări de  Giotto,  Uccello,  Piero della Francesca,  Botticelli,  Leonardo, Michelangelo și Tizian. Erau nenumărate dintre reproduceri de prin albumele de artă dar și din manuale care aveau scris între paranteze proveniența tablourilor și acolo scria de fiecare dată Galeriile Uffizi. M-am considerat tot timpul cât nu am văzut acele Galerii ca fiind un tip care n-a văzut exact ceea ce trebuie și nu are voie să moară până nu le vede. Este o așa mare bogăție de opere de artă încât  potretele acela ale lui Piero della Francesca dacă nu era chestia cu nasul acela prea proieminent al bărbatului, ar fi trecut neobservat și m-aș fi intrebat de ce nu l-am văzut că și el era în lista mea.
Acolo am văzut și un tablou pictat față-verso cu piticul Morgante încât i se vedea din față moaca și buricul, iar pe verso se vedea ceafa și poponelul, tablou realizat de Agnolo di Cosimo. Întotdeauna am făcut legătura dintre poponelul din tablou și poponelul de premier, filmat la vestiarul unei sali de forță, dezvăluit în emisiunea a lui Capatos din 15 februarie 2012.
În Galeriile Uffizi a văzut și sculpturi foarte importante care mi-au schimbat percepția asupra artei, pentru că acolo am vazut pentru prima dată sculpturi uriașe cu scene biblice remarcabil redate.
Multă lume se vaită că e greu de obținut bilete de intrare la galerii dar există facilitatea de a lua de pe internet sau cu 4euro în plus, se comandă la hotel și la ora 8,00 se merge la o casă specială,se ia biletul și se intră și se stă în săli pentru vizită, căci programul este foarte generos, cam de 10 ore. N-am stat 10 ore, dar cât am stat acolo n-am obosit, nu mi-am săturat ochiul și am plecta după aceea împăcat că cele mai tari chestii pe care nici in visele mele cele mai colorate nu credeam că le voi regăsi reunite la un loc, au fost acolo, în locul miraculos numit  Galeriile Uffizi


(04  august 2016)

No comments:

Post a Comment