Friday, August 5, 2016

Robert POPESCU - entertainer

Noi, ca popor mioritic ce ne aflăm, avem darul de a da oricărui concept un sens care ne convine nouă, fără a ține seama de nimeni și de nimic. Așa se face că deși mulți dintre noi nu știm:

  • în ce țară trăim,
  • care sunt zilele săptămânii,
  • în ce an suntem;
  • ce este un alfabet;
  • să numere până la cinci;
  • cum se numește planeta noastră,
  • ce semnificație are Crăciunul,
  • cine este Eminescu,
  • care e capitala țării,
  • cum se numesc locuitorii acestei țări,
  • în ce an suntem,
  • cât fac doi și cu doi,
  • și multe alte chestii,
ne dăm cu părerea și mai facem și pe interesanții vorbind aiurea despre lucruri pe care nici nu le înțelegem și nici nu căutăm să vedem despre ce este vorba măcar. Adică ne dăm în stambă. N-aș fi scris aceste rânduri dacă nu vedeam că există nasuri fine, ființe speciale, care nu acceptă decât ceea ce cred ele că este corect a fi considerat ca  bune, în rest totul fiind minor. Eu plec de la alte considerente. Unde este muncă, este valoare și unde există valoare, există și calitate, iar unde este calitate există artă. Eu știu un zidar artist. Eu știu un cizmar artist. Eu știu un mecanic artist. Eu știu un măturător de trotuar artist. Știu nenumărați artiști.  Repet: nu aș fi scris aceste rânduri dacă nu mă enervau cei care cred ca a face entertainment, nu este nici artă, nu este efort, nu este ceea ce trebuie apreciat. Fiecare dintre noi trebuie să se apuce să vorbească de rău numai și numai dacă ei sunt în stare să facă ceea ce critică de cel puțin 1000 de ori mai bine. Acesta este drumul sigur pentru cine vrea să fie artist total, care face totul live așa cum fac marile staruri de pste ocean.
Deci, să o iau cu începutul. Un entertainer ‎zice dicționarul că este un profesionist care cântă, dansează, face comedie, distrează pe cei din jur, face numere de magie, ține cu sufletul la gură asistența prin acrobații, adică atrage interesul tuturor celor care vor să petreacă vreo câteva clipe deosebite și au plătit bilet de intrare. Adică este un artist și punct. Să ne imaginăm niște oameni fini, chemați în sala de spectacole arhiplină, care spun lucruri deosebite, dar care la sfârșit constată că ei ănșiși au rămas singurii lor spectatori. Evident, aceștia nu sunt entertaineri.
Ca să fie cineva entertainer, trebuie:
  • să aibă cultură;
  • să fie talentat;
  • să improvizeze;
  • să arate bine;
  • să placă sălii;
  • să intuiască ce vrea lumea;
  • să riște;
  • să lucreze 100% live;
  • să facă show;
  • să îndrăznească.
Eu înțeleg amărăciunealui Robert POPESCU față de cei care îl critică, dar el greșește că nu-și dă seama de mediocritatea, de invidia  și de răutatea acestora. Era o emisiune tv în care doi papagali satirizau pe toți care făceau bâlbe în direct fiind, dar ei aveau toate emisiunile înregistrate. Deci, este important ca Robert POPESCU să continue să fie  entertainer și nu unul oarecare, ci unul foarte bun. Numai legătura permanentă cu publicul care în cluburi nu este un public oarecare, ci este un public extrem de exigent, îl va face pe Robert POPESCU să evolueze continuu. În viața mea, am avut ca motto două versuri din Dante, cu care un mare filosof își încheia o prefață la o carte:
Urmează-ţi calea şi lasă lumea să vorbească!
Adică mai pe italienește: Segui il tuo corso, e lascia dir le genti!
Așa spunea colegul meu Dante în Divina comedie, Purgatoriul, cîntul V. — 17, cu ar fi zis nefericitul de Zgonea...
Mai pe românește spus, vrei să fi cineva? Răspunsul este unul singur: fii un entertainer adevărat Robert POPESCU! Restul este invidie și multă micime din partea unor mediocrii, ignoranți și semidocți plini de ifose.
Acum că am scris astea, m-am răcorit și mă simt excelent.



(05 august 2016)

No comments:

Post a Comment