În managementul calității se vorbește despre proceduri. Există proceduri care acoperă toate activitățile din toate domeniile dacă ar fi să ne luăm după câtă cacao mănâncă echipele care se ocupă de managementul calității de peste tot de la noi. În realitate, toți se fac că scriu proceduri. Apar dosare cu multe pagini și pe fiecare pagină este un titlul și cel mult două rânduri pentru a descrie o procedură.
Procedurile se scriu pentru a fi învățate dar în mod special pentru a fi aplicate corect, pas cu pas, fără a inversa sau sări ceva de acolo. Re3alitatea crudă este că procedurile:
- nu există;
- nu sunt cunoscute chiar dacă ar exista;
- nu sunt aplicate;
- nu sunt verificate de nimeni;
- nu se întâmplă nimic;
- totul merge aiurea, adică pe dos;
- nu răspunde nimeni la o adică.
Vrem o țară
Ca afară?
Dacă chiar ne dorim așa ceva, trebuie să ne dezbărăm urgent de nenorocita sintagmă: merge și așa!
Altfel vom lătra și în viitor cum latră câinii la lună și tot așa va fi ca acum, adică nu prea bine.
(19 august 2016)
No comments:
Post a Comment