Tuesday, July 2, 2024

HITLER cu fustă

De câteva zile și-a făcut apariția în spațiul mioritic HITLER cu fustă. Asta ne mai lipsea! De-a lungul tinereții mele am văzut nenumărate filme documentare în care HITLER era personajul principal.  
Nu întâmplător HITLER a ajuns să conducă Germania. El a fost ales.
HITLER avea verb.
HITLER ținea discursuri care electrizau masele.
HITLER avea gesturi care convingeau.
HITLER avea tonalitatea vocii care mobiliza.
HITLER se făcea înțeles din priviri.
Ceea ce am văzut în spațiul mioritic, adică pe o scenă, m-a dus cu gândul la HITLER, numai că de această dată lipsea uniforma, în care pantalonii se înlocuiau cu fusta. Tonalitatea, gesturile, înșiruirea de cuvinte bine ticluite, conturau un discurs gata-gata să ridice masele în picioare, mase care chiar au răspuns chemării. Este clar că lucrurile au luat-o razna rău de tot, dar nu mă miră deloc din moment ce a apărut un procent de peste 94,32% de validare. Să nu uităm nicio clipă că poporul român l-a votat în unanimitate pe Nicolae CEAUȘESCU să fie deputat sau președinte sau secretar general, iar la aparițiile publice ale lui HITLER, cetățenii plângeau de fericire, de bucurie, de iubire, exact cum tinere extaziate i-au primit pe eliberatorii Bucureștiului și aici mă refer la soldații Armatei Roșii, așa cum prezentau jurnalele de actualități ale copilăriei mele și de fiecare dată când îmi exprimam nedumerirea, părinții mei lăsau privirea în pământ și-mi ziceau că voi înțelege eu ce și cum, când voi fi mare.


(02 iulie 2024) 

No comments:

Post a Comment