Răspunsul este simplu: pentru că am avut aprozare și magazine alimentara și între aprozare și magazinele alimentara și supermarketuri este o contradicție antagonică.
În supermarketuri este o mare diversitate de produse de proveniență și de ordin calitativ, pe când în aprozare și în magazinele alimentara există doar mărfurile furnizorilor autohtoni.
În supermarketuri este o mare diversitate de produse de proveniență și de ordin calitativ, pe când în aprozare și în magazinele alimentara există doar mărfurile furnizorilor autohtoni.
Supermarketurile presupun investiții, control strict al calității, un management special și contracte ferme cu furnizorii, ceea ce pe plaiurile mioritice sunt aspecte de neconceput, pentru că producătorii locali nu sunt în stare să asigure calitate și preț rezonabil. Să nu uităm cartofii cu pământ din vremurile de demult, puii de găină subdimensionați și produsele de foarte slabă calitate la care se făceau cozi interminabile. Supermarketurile au reușit să învingă penuria de produse și să compenseze nivelul de subproducție de alimente de pe plaiurile mioritice, care sunt baza bunăstării prin abundența de produse.
Nostalgia producătorilor locali este deja o mare porcărie, bazată pe un idilism ieftin, în care toți îl și văd pe producătorul mioritic plin de principii, lucrând în condiții de maximă igienă. Să ne realintim cum la Muzeul Țăranului Român o producătoare locală, venită de la țară vindea dulceață de cireșe amare, făcută din cireșe pietroase în care turnase vopsea neagră și fiersese coaja albă de la lămâie pentru a o face dulceață amară. Să nu uităm borcanul de zacuscă în care un cumpărător a găsit un deget. Să ne aducem aminte de sticla de suc făcut în casă în care poposise un mic șoricel. Nu voi lăsa în uitare omul care a băut o limonadă de casă și a murit că s-a otrăvit cu verde de Paris că sticla nu fusese spălată suficient de bine.
Sunt de acord cu piețele volante în care adevărații producători să vină să-și vândă mărfurile lor bio, produse pe suprafețele de care dispun, cu truda frunții lor, nu cu intermediari care fumează trabuc sau au manichiură și sunt bronzați la solar înainte de a sta la tarabă. Sunt de acord cu magazinele alimentare unde să-și desfacă marfa micii producători autohtoni, după ce este controlată din punct de vedere sanitar și după ce s-au obținut toate certificările. În rest, să fim serioși, căci întoarcerea la trecut duce spre o fundătură. Nu avem supermarketuri românești că nu avem vocația lucrului în echipă, după proceduri, cu asigurarea de standarde de calitate foarte înalte. Oamenii văd doar profiturile, fără să-și dea seama că în spatele rețelelor de supermarketuri exystă o muncă uriașă, există riscuri, căci multe rețele de supermarketuri au falimentat și nu au rezistat pe piață datorită politicilor greșite pe care le-au practicat.
Acum în spațiul mioritic activează PROFI, REAL, CARREFOUR, LIDL, KAUFLAND, Mega IMAGE, CORA, BILLA, AUCHAN, La Doi Pași, METRO, PENNY, SELGROS, dar aștept o inițiativă românească, pentru că tare aș vrea să văd capitalul românesc autentic la treabă într-o zonă unde riscurile nu sunt deloc de neglijat, căci producătorii autohtoni au un comportament destul de imprevizibil, bizar, cu nenumărați interpuși care tripleză cel puțin prețurile, afectând dramatic competitivitatea.
(05 februarie 2025)
(05 februarie 2025)
No comments:
Post a Comment